[BEHIND THE SCENES] Junior producent

Na mojem prvem produkcijskem sestanku za prihajajoči projekt sem bila suvereno prepričana, da mu bom sledila brez težav, saj sem imela delovne izkušnje iz podobnih področij dela. Marketing in entertainment industrija pa sta navsezadnje povsod nekaj podobnega, kajne? Pa sem se zmotila. Takoj, ko sem slišala, da je govora o tem, koliko gafferjev potrebujemo za snemanje, kdo bo poskrbel za grip in kakšne objektive moramo naročiti za Red Epic, mi je bilo jasno, da me na delovnem mestu junior producenta za TV oglase čaka veliko izzivov, učenja, novega znanja in spoznavanja novega področja dela. Za lažje razumevanje mojega uvoda, sem na koncu branja pripravila kratek slovarček pogostih besed, ki jih najdemo v produkcijskem žargonu.

Glede izzivov, učenja in novega znanja pa sem imela prav. V kratkem času dela v produkcijski hiši sem ugotovila, da mora biti producent pravzaprav iznajdljiva hobotnica, saj s svojimi lovkami povezuje, organizira in nadzoruje vse pomembne člene, ki so potrebni za izvedbo TV oglasa: režiserja, DOP-ja (in ne, to ni kakšen grški bog, to je direktor fotografije), celotno snemalno in tehnično ekipo, scenografijo, kostumografijo, masko, nastopajoče ter je vezni člen med naštetimi izvedbeniki in agencijo ter naročnikom.

Če ti poskusim na kratko orisati snemalni dan, je tole še vedno najkrajši opis, ki ne vključuje prigod, kot so izdelava plana B, ko na setu preneha delovati pečica, ki jo potrebuješ za pripravo hrane ali pa kako preprečiti, da se pes, ki nastopa v oglasu, na snemanju na ulici ne sreča s kakšnim drugim psom, saj postane preveč nervozen in se težko fokusira na svoj nastop. Zgodnje jutranji prihod produkcijske ekipe na lokacijo snemanja, priprava kave in pogostitve za ekipo, prihod ostale ekipe in igralcev na lokacijo snemanja, postavljanje scenografije, odhod igralcev v masko, nato kostumografska proba, medtem posveti z režiserjem in DOP-jem, istočasno pa se postavljajo še luči in vsa ostala potrebna tehnika, nastavlja kamera… kar privede do tega, da smo čez približno 2 uri pripravljeni na prve poskuse snemanja. Lahko si torej predstavljaš, da so začetki snemalnih dni za TV oglase vse prej kot dolgočasni–so zelo delovni, pestri, vznemirljivi in rahlo kaotični.

Ko se snemanje prične, pa sledi krmarjenje med ponavljanjem kadrov, usmerjanjem ekipe po režiserjevih navodilih, komunikacijo z agencijo in naročnikom, skrbjo za lokacijo, organizacijo prehrane za ekipo… in včasih je do končnega vzklika “It’s a wrap!” za nami že zares dolg snemalni dan, poln dogodivščin.
Snemalni dnevi TV oglasov so za produkcijsko ekipo tisto, kar je vrh pri dramskem trikotniku. So neka sredina projekta, vendar je prej potrebno še veliko dela v predprodukciji, kasneje pa nas čaka tudi bolj ali manj zahteven postprodukcijski del.

Nika na snemanju oglasa s slovenskimi športnimi zvezdami.

Če si želiš, da tvoj dan v službi ne bo nikoli enak, je to delo vsekakor prava izbira zate. Zelo pomembno je tudi, da v “kriznih časih”, ko stvari ne gredo po prvotnem planu, ne paničariš, ampak iščeš rešitve. Abeceda ima namreč še veliko črk za vse ostale plane. 😉

Slovarček zanimivih izrazov iz produkcijskega žargona:

DOP – director of photography – direktor fotografije je glavni snemalec in vodja snemalne ter osvetljevalne ekipe pri snemanju oglasa.

FOCUS PULLER – ostrilec – skrbi za pravilno ostrino kamere.

GAFFER – mojster luči ali prvi osvetljevalec, vodja osvetljevalcev oz. lučkarjev, prvi sodelavec direktorja fotografije.

GRIP – član ekipe, ki je odgovorna za postavljanje, vzdrževanje, premikanje kamere in ostale snemalne opreme.

KLAPA – pripomoček za označevanje sinhronosti zvočnega in filmskega posnetka pri snemanju.

Nika Frece

2018-02-01T18:19:18+00:00 February 1st, 2018|