[BEHIND THE SCENES] Upravljalec družbenih omrežij

Delo upravljalca družbenih omrežij je na prvi pogled videti čisto lahko. Saj vsi uporabljamo Facebook in Instagram za lastne potrebe – torej tudi v poslovni rabi ne bi smelo biti preveč drugače, kajne?

Pa ni čisto tako. Za vidne rezultate je potrebno veliko več kot le objava tu in tam. Družbena omrežja so velik del marketinških strategij večine podjetij – bodisi le podpirajo druge aktivnosti ali pa prevzemajo osrednjo vlogo. V vsakem primeru pa je za uspešen marketing na družbenih omrežjih potrebna dobra strategija.

Sama kot social media manager delam v digitalni marketinški agenciji. Moj delovni dan je običajno videti nekako takole:

Malo za šalo, malo zares. Pa vendar; dan se prične s pregledom profilov, ki jih upravljam. Tu pridejo na vrsto pregled rezultatov, odgovarjanje na vprašanja uporabnikov in morebitno usklajevanje objav. Kot social media manager moraš biti izredno prilagodljiv – tvoj delovni čas se pravzaprav uradno ne konča. Če nekdo izmed uporabnikov postavi vprašanje v petek ob 22h, bo odgovor pričakoval čim prej, tvoja naloga pa je, da ga tudi dostaviš.

Zdaj se najbrž sprašuješ, če se moj celoten dan vrti okoli objav in družbenih omrežij. Lahko ti zaupam, da delo upravljalca družbenih omrežij zajema še veliko več kot to.

Tu je nekaj nalog, ki jih lahko pričakuješ v tej službi:

  • Pripravljanje strategij za različna družbena omrežja
  • Sledenje rezultatom in ciljem
  • Community management
  • Ustvarjanje vsebine – objave, blogi, videi, slike in še marsikaj.
  • Komunikacija z naročnikom in usklajevanje
  • Oglaševanje na družbenih omrežjih
  • Objavljanje “v živo” z dogodkov

Ob pripravljanju bloga sem zasledila zanimivo grafiko, ki lepo zajame vse naloge, s katerimi se srečuje upravljalec družbenih omrežij. Če te zanima več, jo lahko preveriš tukaj.

Ti zveni delo social media managerja zanimivo in razmišljaš, če si tudi ti primeren/-a za to pozicijo? Spodaj sem zbrala nekaj lastnosti in veščin, ki pridejo prav vsakemu upravljalcu družbenih omrežij.

Razumevanje delovanja družbenih omrežij

Sicer spadamo v generacijo, ki je rastla z digitalnimi mediji in posledično vsi razumemo vsaj osnove družbenih omrežij, saj jih uporabljamo tudi sami.

Pa vendar je pri delu social media managerja potrebno nekoliko bolj poglobljeno znanje. Kaj je bolj primerno za objavo na tem kanalu in kaj na drugem? Kaj pomenijo reach, impression in engagement? Kako uspešno povezati vsebinski marketing z družbenimi omrežji? Poznati moraš odgovore na vsa ta vprašanja (in še katero).

Prilagodljivost

Menim, da je to ena najpomembnejših lastnosti social media managerja. Odgovarjanje na vprašanja in komentarje kjerkoli in kadarkoli, prilagajanje in spreminjanje objav zaradi sto enega razloga in sposobnost vživljanja v različne blagovne znamke (ter temu primerno prilagajanje komunikacije). Vse to so stvari, s katerimi se srečuješ dnevno, kar je včasih sicer nekoliko nadležno, pa vendar je prav zaradi tega delo tako zanimivo in nepredvidljivo.

Želja po učenju

Seveda je pomembno, da imaš kot upravljalec družbenih omrežij že določene veščine oziroma predispozicije. Pa vendar je sama želja po učenju veliko pomembnejša kot na primer znanje oblikovanja ali spletnega oglaševanja.

Kot social media manager moraš slediti trendom in ostati na tekočem. To velja tako za področje, ki ga pokriva podjetje, za katerega upravljaš družbeno omrežje kot za samo področje (digitalnega) marketinga in družbenih omrežij. Beri bloge in knjige, poslušaj podcaste in glej oddaje. Pri takšnem delu je nenehno učenje nuja!

Organiziranost

V kolikor organiziranost ni tvoja močna točka, se boš pri tej poziciji moral/-a močno potruditi. Ko si namreč zadolžen za več različnih profilov, moraš v vsakem trenutku vedeti, kaj se na katerem od teh profilov dogaja. V nasprotnem primeru bo prišlo do zmešnjave, tvoj naročnik pa najverjetneje ne bo tako zadovoljen.

Organiziranost pa je pomembna tudi pri samem delu – zaradi pestrega in razgibanega delovnika moraš znati dobro načrtovati svoj čas in ga porabiti kar se da učinkovito.

Pisanje in kreativnost

Kot zadnjo, vendar nikakor ne najmanj pomembno lastnost pa izpostavljam “talent” v pisanju in kreativnost. Kot upravljalec družbenih omrežij se vsakodnevno srečuješ s pisanjem različnih vrst besedil – vse od krajših objav do daljših zapisov in blogov. Pisanje ti ne sme biti odveč, prav tako pa se mora v tebi skrivati vsaj malo grammar nazija. Določeno temo moraš znati predstaviti bodisi v enem stavku ali pa na celi strani, v kolikor je to potrebno.

Tu pa pride v poštev še tvoja kreativnost – za uspešne rezultate na družbenih omrežjih mora biti strategija (in seveda same objave) za uporabnike kar se da zanimiva in uporabna.

Si se našel/-a v zgoraj opisanih lastnostih? Potem ti priporočam, da se preizkusiš v tej poziciji. Gre za izjemno raznoliko delo, pri katerem ti najbrž nikoli ne bo dolgčas. Vsak dan se bo razlikoval od prejšnjega, kar je zame ena najboljših lastnosti tega dela. Izkoristiš lahko svojo kreativnost, povrh vsega pa imaš še vsakodnevno priložnost za nenehno učenje.

Pa brez skrbi, če še nimaš veliko izkušenj ali pa mogoče ne obvladaš katere izmed zgoraj opisanih nalog – če imaš potrebne predispozicije, sta bolj kot izkušnje pomembna volja in želja po učenju.

Če te še kaj zanima, pa bom z veseljem odgovorila na tvoje vprašanje! Piši mi na minela.jelecevic@ssdms.si ali pa na katerega od družbenih omrežjih, kjer sem (kot se za social media managerja spodobi) vedno aktivna.

Minela Jelečević

2018-04-18T20:34:37+00:00 April 18th, 2018|