Loading...

Postani svoja znamka

Premalokrat je govora o pomembnosti osebne znamke. Vaša osebna znamka je vaš ugled in ta predstavlja temelj vaše kariere. Osebno znamčenje je dolg in kontinuiran proces, katerega trud je na koncu vedno poplačan.

V želji, da se kot študenti čim bolje pripravimo na karierne začetke in se začnemo posvečati tudi temu področju smo pripravili tri dogodke na temo grajenja močne osebne znamke.

Na prvem smo z Gorazdom Prahom naredili življenjepis, ki zažiga. Na drugem nam je Maja Voje predstavila postopek razvoja osebne znamke. Na tretjem webinarju pa nas je Julija Knacler popeljala v detjale LinkedIn omrežja in naših začetkov mreženja.

Strnili smo nekaj najpomembnejših spoznanj in izkušenj, ki smo jih prejeli na posameznem dogodku:

Preberi več >
Preberi več >
Preberi več >

Življenjepis, ki zažiga z Gorazdom Prahom

Gorazd Prah nas je na predavanju usmerjal na poti do življenjepisa, ki zažiga. V uvodnem delu poudari pomembnost zavedanja naših ciljev, saj je ključno vprašanje, ki si ga moramo na začetku zastaviti to, ali gremo v isto smer s tistim s katerim si želimo sodelovati.

V naše zavedanje mora preiti dejstvo, da je vrednost v današnjem svetu postala skorajda neotipljiva. Tisto kar nas v bistvu razlikuje od ostalih je naša sposobnost, kako dobro znamo neko zgodbo zapakirati.

Podobno kot v marketinškem svetu, je tudi pri pisanju življenjepisa ključno poznavanje naše stranke. V tem primeru smo mi tisti, ki konkuriramo za neko korist, zatorej smo v vlogi prodajalca. Potencialnemu delodajalcu predstavljamo svojo zaposlitev kot korist, ki v bistvu zasleduje glavni cilj vsake organizacije – dobiček in dodano vrednost. Pri tem je zares pomembno navajanje svojih uspehov in ne zadolžitev. Napišemo torej s katerimi kompetencami nas je opremilo delovno mesto in kako smo v procesu usposabljanja in dela pristopili, da bi znanja še bolj poglobili. Imeti moramo v mislih, da je cilj življenjepisa šele povabilo na razgovor in ne zaposlitev.

Prvi korak k povabilu je vkomponiranje naslednjih petih elementov, ki jih strokovnjak predlaga in upoštevanje njihovih razsežnosti:

1. Kdo sem in kako lahko koristim (do 500 znakov)
2. Kakšno delo iščem (do 500 znakov)
3. Delovne izkušnje + uspehi
4. Izobrazba + uporabna znanja
5. Kontaktni podatki

Prav zaradi »boja« delojemalcev za razgovor, opozori na pomembno teorijo “čakalcev” in “iskalcev” zaposlitve. Na prvo žogo pomislimo, da je v rabi izraz iskalec, na drugo žogo pa se vprašamo kje sploh tiči skoraj nezaznavna razlika med njima. Nasprotno s prepričanjem, smo v večini čakalci zaposlitve, saj čakamo na razpis delovnega mesta in šele nato razmišljamo o prijavi. Manj pa je iskalcev, ki se sami proaktivno organizirajo tako, da kontaktirajo podjetja in na ta način skušajo dobiti sestanek. Podjetja se namreč zavedajo, da je nizka publiciteta zadostna, da privabi ustrezne ljudi in se jim zato oglasi ne zdijo potrebni. Zdaj ko vemo, da veliko podjetji včasih sploh ne razpiše prostih delovnih mest, je razlika med izrazoma več kot očitna, kajne?

Kreiranje dobrega življenjepisa ni zgolj pisanje. Prvi in nezanemarljiv korak, ki vodi do sveta razgovorov in je značilen na proaktivne iskalce, je torej pravilnost pristopa, kar gost razdela v naslednjem vrstnem redu:

1. Izdelaj si karierni profil
2. Določi kaj prodajaš?
3. Definiraj ciljno delovno mesto
4. Izdelaj listo 100 podjetji, kjer želiš delati
5. Razišči potrebe podjetja
6. Izdelaj predstavitev (CV + spremno pismo)
7. Akcija: npr. Klic

Poleg življenjepisa pa je potrebno poslati tudi spremno pismo. Predavatelj usmerja naj bo poudarek na vsebini spremnega pisma, medtem ko naj bo pri življenjepisu bistvenega pomena preglednost informacij, saj se spremno pismo bere, življenjepis pa preleti. V tem delu izpostavi, da naj kar napišemo zakaj bi nam bilo v čast delati za ogovorjeno organizacijo, konec pa naj bo spisan tako, da iniciativa ostane na naši strani.

Strukturno ga razdelamo po naslednjem vrstnem redu:

1. Kdo sem in zakaj vam pišem?
2. Zakaj sem primeren za delo?
3. Zakaj želim delati pri vas (ponosen bi bil/a…) ?
4. Napoved naslednjih dejanj (poklical vas bom v ….).
5. Kontakt

Seveda se proces z zahtevano poslano dokumentacijo ne konča. Napisano moramo še utemeljiti in na ta način dokazati ali dostavljamo input, ki smo ga navedli. Pomembno vodilo, ki se ga naj pri tem oklepamo je konsistentnost. Ne navajamo lastnosti, ki za nas ne držijo in smo jih napisali samo zato, ker lepo zvenijo. Zagotovo imamo svojo prednost po kateri se pozitivno razlikujemo od drugih. Naša konsistentnost namreč pride v ospredje, ko se končno usedemo na »vroči stolček«. Zaupa nam, da je vse kar smo do zdaj skomunicirali namenjeno odgovarjanju na tri kriterije, ki na koncu določijo ali bomo izbrani.

Naš potencialni delodajalec je na razgovoru pozoren na slednje:

• Ustreznost (ali pašete v podjetje)
• Strokovnost (ali imate potrebna znanja)
• Kredibilnost (ali vam lahko verjamemo)

Razvoj osebne znamke z Majo Voje

Maja Voje nam je na webinarju predavala o grajenju svoje osebne znamke. Z nami je delila svoje znanje ter nam podala nekaj nasvetov. 

Maja meni, da je pri osebnem znamčenju najpomembnejša unikatnost – imeti svoj glas, inovativnost in stik s trendi. Druga pomembna stvar je strateškost. Kot oseba moraš vedeti kdo si in kaj bi rad dosegel. S premišljevanjem o namenu tvojega delovanja se izboljšuješ.

Kot primer dobre osebne znamke je Maja predstavila RuPaul’s Drag Race. RuPaul se konstantno pojavlja na televiziji, napisal je svojo knjige, ima svoj podcast in televizijsko oddajo. Od njega se lahko naučimo kako pomembno je ponavljanje. Svoje fraze namreč večkrat ponavlja iz njih pa nastajajo memi, ki se delijo na socialnih omrežjih. Tako se te ljudje zapomnijo, kar pa je ključnega pomena. Ponavljanje je namreč učenje. Potrebno je biti inovativen, a hkrati stvari tudi večkrat ponoviti.

Maja nam je nato podrobno opisala glavne stebre osebnega znamčenja:

  • Osebni ZAKAJ in sistem vrednost:
  1. KAJ? Po čem želiš biti znan? Pri tem je ključno generiranje svoje lastne vsebina in kompetentnost v stvareh, ki jih govoriš.
  2. KAKO? Treningi, opolnomočenje ter zavezniki in poslovni partnerji s katerim se povezuješ.
  3. ZAKAJ? Izkoristiti dostop do znanja, ki nam ga ponuja internet in vanj investirati. Tvoje delo se mora videti, kot profesionalec moraš namreč biti znan.
  • Osebno znanje in kredibilnost: 

Stvari je potrebno preučiti in se z njimi poigrati. Za kredibilnost pa so temeljne velike številke in znana imena. Ljudje smo zaupljiva bitja, kadar je za nami konsenz množice. Zadeve, ki kažejo družbeni odziv na naše vsebine, so zato ključne. Kariero si namreč zgradiš na stvareh, ki si jih naredil sam. Prav tako pa se je potrebno povezovati z ljudmi na globalnem nivoju ter imeti menotrje na katere se lahko zaneseš. 

  • Kanali, konsistenca in komunikacija

Maja je dejavna predvsem na Linkedinu, kjer je po njenem potrebno poznati svoje občinstvo. Pomemben je pogovor z ljudmi, vedeti kaj jih zanima. Le tako jim lahko ponujaš primerne vsebine. Pomembni dejavniki pri prepoznavnosti so tudi dogodki, ki jih je moramo strateško izbrati. Takšne, ki se ujemajo z našo blagovno znamko in imajo poslovni potencial.

Maja je seminar zaključila z mislijo o nasvetih: “Bodi hvaležen ljudem, ki ti dajejo nasvete, ampak vedi, da je nasvet oblika nostalgije o stvareh, ki so v preteklosti delovale. S poslušanjem drugih ljudi lahko pridobiš znanje, ampak na koncu boš moral vse to opraviti sam/a. Najti je potrebno svojo pot in preizkusiti stvari zase. Pri tem je pomembno obdržati svojo resnico in najti konglomerat, ki zate dobro funkcionira. Od vsakega človeka lahko nekaj pobereš in si sestaviš mozaik, ki najbolj odgovarja tebi.”

LinkedIn: Tvoj začetek mreženja z Julijo Kancler

Julija nam je podrobno predstavila poslovno platformo LinkedIn, ki je izjemnega pomena v procesu osebnega znamčenja in poslovne komunikacije. Prvi vtis je vedno ključnega pomena, tega pa si naši potencialni delodajalci, partnerji in sodelavci ustvarijo velikokrat prav na LinkedIn-u.

Kaj vse je LinkedIn?

Je največja mreža profesionalcev na svetu, ki predstavlja predstavitev posameznika na eni stran in poslovno komunikacijo med podjetij na drugi strani. Ustanovljen je bil je pred družbenim omrežjem Facebook in Instagram ter v Sloveniji šteje več kot 300.000 uporabnikov. LinkedIn je ustvarjen za ljudi, medtem ko je Facebook namenjen predvsem oglaševanju. Če so na Facebook-u povsem običajne slike hišnih ljubljenčkov in “selfiji”, pa te vsekakor niso primerne za objavo na LinkedIn-u. V objave na LinkedIn-u je primerno vključiti samo vsebine, povezane z vašo poslovno dejavnostjo.

Razlogi zakaj je LinkedIn obvezen v poslovnem svetu:

  • doseganje profesionalne rasti,
  • služi lahko kot online CV,
  • delitev mnenj, stališč in misli,
  • spremljanje dogajanj različnih strok,
  • orodje za pridobivanje kontaktov in komunikacijo.

Nekaj Julijinih napotkov za urejen LinkedIn profil:

  1. Profilna slika naj bo profesionalna  in naj jasno prikazuje vaš obraz. Dobra profilna slika lahko namreč poveča obiskanost vašega profila za kar 14-krat. Ne pozabite tudi na naslovno sliko, ki bo “pika na i” vaši vizualni predstavitviji.
  2. Dodajte opis oziroma zgodbo v kateri naj bodo predstavljeni vaši dosežki in konkurenčne prednosti, ki bi jih želeli izpostaviti vašim potencialnim delodajalcem. Probajte izraziti tudi svoj karakter in življenje izven poslovnega sveta.
  3. Navedite vse dosedanje izkušnje in izobrazbo, predvsem izpostavite tista, ki vam predstavljajo dodano vrednost.
  4. Dodajte vaše sposobnosti in potrudite se, da dobite čim več potrditev za navedene sposobnosti od vaših sodelavcev in nadrejenih.
  5. Zbirajte relevantna priporočila, saj vas bodo le ta še dodatno postavila pred konkurenco. 
  6. Uredite si povezavo do vašega profila, ki pripomore k izkazovanju vaše profesionalnosti.

Izpopolnjen LinkedIn profil pa ni dovolj za učinkovito komunikacijo, potrebno je namreč veliko proaktivnosti. Čeprav delujete na profesionalnem družbenem omrežju, vam za pisanje objav ni potrebno biti strokovnjak. Pomembno je, da premagate “začetniški strah” in delite svoje razmišljanje in poglede na tematiko v stroki, ki vas zanima in jo ali so jo želite opravljati v prihodnosti. LikedIn je namreč namenjen spoznavanju in grajenju novih vezi, zato je ključno, da ga v ta namen tudi izkoristite.

Bodite heroji vaših LinkedIn zgodb in nenazadnje heroji vašega življenja. Pomembno je, da se ne ustavite, ampak si zastavite še višje cilje in šibate naprej,” nam je za konec svetovala Julija.

2020-06-04T08:32:31+02:00 May 10th, 2020|