[REPORTAŽA] 11. FANFARA

“Delaj lahke stvari, dokler ne postanejo težke; potem delaj težke stvari, dokler spet ne postanejo lahke.”

Fanfara je največja študentska marketinška konferenca v Sloveniji, ki jo prirejamo člani Študentske sekcije Društva za marketing Slovenije. Letošnja, že 11. je zapolnila dvorano Kina Šiške – skupaj z nekje 300 poslušalci in 13 govorci smo sestavljali prihodnost. 9 predavanj in 2 delavnici je potekalo v okvirju prihodnosti marketinga. Pogledali smo, na kakšni točki je marketing trenutno, kakšne trende lahko pričakujemo čez nekaj let in kakšno vlogo imamo v tem svetu mi.

S prvim predavanjem je začel dr. Mitja Pirc, predsednik društva za marketing Slovenije (DMS). Poudaril je, da je marketing zelo pomemben za podjetja, ta pa morajo slediti novim trendom, inovirati in se posvečati potrebam strank, vsekakor pa je velika potreba tudi po digitalizaciji.

Grega Žavcer iz Datafunda se je posvetil osebnim podatkom in prihajajočemu GDPR zakonu (General Data Protection Regulation – Splošna uredba o varstvu osebnih podatkov) in novemu trendu etičnega marketinga, ki spoštuje zasebnost in prispeva k dobrobiti posameznika. Nekaj besed je namenil tudi blockchainu in zapisom, ki so preko tega shranjeni v mreži.

Tretji govorec, Žiga Lukša je predstavil novo platformo za potovanja – Futourist, ki bo uporabnike nagrajevala s posebnimi žetoni, imenovanimi Futourist Token. Posameznik bo lahko pisal zapise in delil slike s potovanj, hkrati pa tudi ocenjeval izkušnjo in tako pripomogel k bazi izkušenj s potovanj.

Vsi radi delimo svoje zgodbe, Damjan Obal pa jih najraje ustvarja. Storytelling je velik del njegovega življenja in meni, da  včasih prav vsi potrebujemo super junaka, ki nam bo pomagal skozi težke čase. Ravno uporabniku moramo skozi proces določiti vlogo super junaka, proizvod pa mu pomaga – je Robin ki pomaga Batmanu. Pisec te zgodbe pa je ravno marketing.

Mercator Šiška letos polnoleten!

Dr. Barbara Navala, Miha Zajc in Mateja Zagode so skozi slikovito in dinamično predstavitev orisali Mercatorjevo zgodbo do uspeha. Gradili so jo na zaupanju kupcev, odkrivanju novih dežel in okusov, vendar niso nikoli pozabili na domače okuse. Njihov marketinški cilj je bil ozaveščanje o sami znamki. S kreativnostjo in trdim delom so se uvrstilili med 15 najboljših supermarketov na svetu.

Boštjan Prijanovič in Luka Kobal iz oglaševalske agencije New Moment Ljubljana sta začela pri zgodovini. Dokler ne poznamo te, ne moremo začeti razmišljati o prihodnosti. Oba sta mnenja, da so velike spremembe na vidiku, vendar pa napovedujeta, da bo še vedno tako kot je bilo. Posvetiti se bomo morali le več komunikacijskim kanalom.

Slavimir Stojanović iz srbskega studia Futro (Future + Retro) je nekaj časa posvetil svoji »časovnici« – povrdal je, kako je začel z risanjem karikatur pa vse do zgodbe o svojem lastnem studiu. Nikoli nismo prestari, da živimo svoje sanje in nikoli nismo prestari, da imamo svojega mentorja, ki nam pomaga in od katerega se lahko vedno nekaj naučimo. Zaupajmo tistim, ki imajo več izkušenj kot mi. Njegov humor nas je vse prepričal, veliko pa ga vlije tudi v svoje dizajne.

Ana Lukner Roljič se nam je iz San Joseja oglasila kar preko Skypea. Čez lužo v Silicijevi dolini vodi ABC pospeševalnik, mi pa jo mogoče bolje poznamo kot ustanoviteljico fundacije Anina zvezdica, ki pomaga ljudem v stiski. Pravi, da prihodnost sloni na mladih, veliko je priložnosti za vse, moraš pa biti priden in delaven. Na voljo imamo vse resurse, tehnologijo, samo znati jo moramo porabiti.

Konferenco je v stilu zaključil David Urankar, televizijski voditelj, maneken in bloger. Za vsak produkt moramo prilagoditi način komuniciranja. Na voljo nam je ogromno kanalov, samo odločiti se moramo za prave. Vsaka ideja, ki jo imamo, lahko postane uspešna, če jo delimo z drugimi.

Vzporedni program pa sta sestavljali dve delavnici. Aljoša Todorovič iz agencije Madwise je predstavil Google Adwods. Povedal je, kako se uporablja in kako z njegovo pomočjo povečati prodajo. Anja Križnik Tomažin, TV voditeljica, predavateljica in komunikacijska trenerka je udeležencem pomagala prebroditi strah pred javnim nastopanjem in jim izdala svoje »tricks of the trade.«

Prihajajo novi trendi, marketing se spreminja. Znanja je ogromno, izkušnje čakajo, da jih živimo. Na poti nas bodo ustavili izzivi in padci, a nikoli ne smemo obupati. Nikoli ni lahko, vendar, ko gremo čez težke izzive, nam tudi ti postanejo jasni.

Hvala vsem, ki ste z nami sestavljali sestavljanko prihodnosti. Prihodnost je sedaj, prihodnost je danes. Bring it on!

Avtorica: Anja Fir

2018-03-29T22:23:06+00:00 March 29th, 2018|