[REPORTAŽA] 7 prebavljenih misli oz. kaj ste zamudili na Danih komunikacije

Nekateri kolegi so se odločili za obisk SOFa. Sama pa priložnosti, kjer lahko poslušam vodjo družabnih omrežij v kampanji gospoda Trumpa, neverjetno Susan Credle, Kodi Foster, vodjo kreative Twitterja Jayanto Jenkinsa in druge, nisem mogla zamuditi. Dnevi komunikacij v Rovinju so odprli kar nekaj predalov v moji glavi ter jih dodobra premetali.  Naj posredujem nekaj barvnih misli, ki so jih na odru delili naši izkušenejši kolegi.

  1. Ko bodo osebni pomočniki začeli predvajati oglase, nas bodo rešili le še čepki. (Sophie Dornheim, Adblocker Plus)

Če nam določena vizualna vsebina ni všeč, je rešitev enostavna. Pogledamo stran. Kaj se bo zgodilo, ko bodo naprave začele komunicirati z nami in tega ne bomo želeli. Nam ponujale produkte. Pred potencialno manipulacijo se bomo morali dodobra zaščititi. Bomo izgledali kot otroci, ki ne želijo poslušati svojih staršev (op. z zatisnjenimi ušesi)?

2. Prisila ni potrebna. Nihče ne hodi nag v pisarno. (Alemsah Oztur, 4129 Grey)

Zakaj bi morali ljudem postavljati navodila, jim dajati naloge in omejitve, kaj morajo doseči v tednu. Če se oseba počuti kot del tima, bo naredila vse, da bo tim deloval. S tem spodbudi medsebojno sodelovanje, ki vodi, do tega, da smo en drugemu kadrovniki.

3. Ko se ne trudiš biti »kul«, oddajaš nekaj, kar te naredi »kul«. (Jayanta Jenkins, Twitter)

Delati to, kar te veseli, kar ti je všeč, pri čemer se dobro počutiš, so glavna vodila kako si lahko »kul«. Enako velja za blagovne znamke.

 

4. Zbiranje podatkov ni sporno. Veliki brat postane, ko vstopimo v posameznikovo zasebnost: prek e-maila ali SMSa. (Kodi Foster, Viacom)

Podjetja v večini zbirajo anonimnizirane podatke, ki sami po sebi ne pomenijo nič. Šele, ko se sestavi zgodba večje količine, pa lahko služijo svojemu namenu. Pri tem se zasebnosti posameznika ne dotaknemo. Problem je, ko se ti podatki uporabijo, za osebno ciljanje osebe. Ko podjetje ve, kdo je Francka. Potem ji pošilja e-mail ali SMS-e. Pri tem pa se lahko vprašamo o meji (kot sem razpravljala v prejšnjem zapisu).

5. Postali smo polni podatkov in revni z vsebino. Kje je kreativa? (Brad Parscale, predsedniška kampanja Donalda Trumpa)

Analiza podatkov nam lahko ponudi smernice, ki nam služijo kot oblikovanje oglasov, objav in vsebine. Vemo, kaj je ljudem všeč. Vsebino temu prilagodimo in s tem dosežemo še večji odziv. Pri vsem skupaj pa nam umetna inteligenca še vedno ne more ponuditi dodane vrednosti, v obliki kreative. Ta je sicer oblikovana s pomočjo njenih spoznanj, a  zgolj z njimi ne bi imela učinka.

6. Tehnologija je orodje, kreativnost je gorivo. (Jayanta Jenkins, Twitter)

Še enkrat preberi točko 5.

7. Če lahko uživaš, ko so drugi uspešni in želiš, da drugi uspejo, je neverjetno, kako boš sam/a uspel/a. (Susan Credle, FCB)

Če kdo verjame v karmo, je to morda razlog. Po drugi strani pa je spodbujajoče okolje tisto, ki pripelje do »zmag« drugih, če si ekipa, tudi tvojih osebnih. Pomembno pri tem je, da se zmage delijo. Da si zaslug ne pripisujemo kar tako, ampak vedno razmislimo, koga bi lahko še bolj spodbudile in mu dale dodaten zagon. Egocentrizem te lahko pripelje daleč. Deljenje pa še dlje.

Avtorica: Larisa Tomšič

2018-05-14T19:37:34+00:00 May 14th, 2018|