#companylife: okrogla miza z Leo Grilc in Dunjo Kristan

V sredo 21. maja, smo gostili dve izjemno zanimivi gostji, ki sta nam podrobneje predstavili, kako deluje marketing v podjetjih, kakšna je razlika med delom v agenciji oz. marketinškem oddelku podjetja in na katere težave sta naleteli v dosedanji kratki, a zanimivi karieri.
Gostili smo:

  • Leo Grilc, Marketing Trainee v podjetju Lidl Slovenija
  • Dunjo Kristan, Brand Manager PM

V pogovoru smo jim zastavili veliko vprašanj in izvedeli veliko novega. Najbolj pomembna spoznanja in najzanimivejše dele okrogle mize smo strnili  v spodnjem prispevku.

Na začetku smo se dotaknili njihovega delovanja in izkušenj iz ŠSDMS, saj sta bile obe tudi zelo aktivni članici ŠSMDS. Delovali sta kar 5 let in pomagale pri organizaciji 3 Fanfar. Kot pravita, jima je društvo odprlo marsikatera vrata in pripomoglo k razvoju njune kariere. Poudarili sta, da sta pridobili veliko izkušenj, poleg tega pa tudi novih prijateljev, s katerimi se še danes srečujeta.

V nadaljevanju nam je Dunja predstavila poklic Brand Managerja. Poudarila je, da je pri delovanju ključno, da ima oseba, ki to delo opravlja, veliko izkušenj iz vseh področji marketinga, saj mora ta znati uravnavati vsa področja hkrati. Kot neko osnovo njenega delovanja je opisala, kako deluje brand book in katere lastnosti mora vsebovati. Na kratko brand book je osnovna knjiga, ki vsebuje vse osnovne značilnosti marketinga od tega katere barve se kje uporabi, do tega kaj pomeni vsaka barva in zakaj se jo uporablja.

Lea nam je opisala, kako deluje program Trainee in zakaj bi se ga moral vsak udeležiti. Poudarila je, da s takšnimi programi oseba pridobi veliko izkušenj iz vsakega področja v podjetju in s tem lažje razume njeno delovanje in težave s katerimi se sooča, to pa ji na koncu omogoči, da izboljša posamezen sistem oz. razume, kjer lahko nastanejo ozka grla.

Govorili smo tudi o tem, kakšno je delo marketinga v podjetju in kakšno v agenciji ter kaj so osnovne razlike med njima.

Obe sta bili mnenja, da je delo v agenciji primernejše za osebe, ki so bolj dinamične, ki imajo vedno rade nove izzive in tiste ki raje delujejo na več področjih hkrati. Za ostale, ki se raje fokusirajo na en problem naenkrat, ki imajo raje mir, pa svetujeta delo v podjetju. Ne glede na to, zakaj se odločimo, se strinjata, da bi se moral vsak preizkusiti v obeh primerih, saj ti zna vsak dati nove neprecenljive izkušnje.

Zanimalo nas je tudi, kakšno je njuno mnenje o marketingu v podjetju in kako je to cenjeno.

Tudi v tem primeru sta se obe strinjali, da je velikokrat marketing oz. oddelek marketinga podcenjen in da se ga šteje kot nek strošek, ne pa kot neko rešitev za podjetje. Poudarjata, da je marketing srce podjetja, ki se ga nikakor ne sme zanemarjati. Lea nam je predstavila, kako deluje planiranje marketinga v podjetju Lidl Slovenija. Opisala je, da ima vsaka država osnovna navodila, katera se potem prilagajajo posamezni državi posebej.

Kako je, če prevzame odgovornost le ena oseba oziroma je vsak zadolžen za točno eno nalogo, nam je opisala Dunja. Sama hkrati bolj podpira ta sistem, saj pravi, da ta bolj motivira posameznika k boljšemu rezultatu.

Dotaknili smo se tudi izzivov s katerimi sta se soočili na trenutni karierni poti.

Za Dunjo je bil največji izziv, ko je morala v podjetju, kjer so večino predstavljali programerji, (ki marketinga niso preveč upoštevali,) predstaviti glavni pomen le-tega in natančnejše pomen webbinarjev in na kakšen način bi se jih lahko posluževali. Po drugi strani je bil za Leo velik izziv organizacija Fanfare. Pravi, da je bil to zaenkrat njen največji projekt, ki je zahteval od nje največ truda. Vseeno pa ga ima v lepem spominu, saj je na njem veliko naučila.

Iz izzivov smo se premaknili na pričakovanja, ki sta jih imeli iz fakultete. Zanimalo nas je ali so se le ta na koncu tudi uresničila.

Obe sta se strinjali in odgovorili v smeri, da ko še študiraš dejansko ne moreš natančno pričakovati, kako boš kasneje deloval v delovnem okolju. In da imaš veliko pričakovanj in idej, ki se pa kasneje ne uresničijo v celoti. Vseeno sta zalo zadovoljni, kako se je njuna kariera dejansko odvila, saj pravita, da sta se že veliko naučili, a ju ne glede na to čaka še veliko učenja in pridobivanja novih znanj.

Za konec sta nam še namenili nekaj nasvetov, kako uspeti na karierni poti in na kaj moremo biti najbolj pozorni.

Dunjin nasvet je bil, da moremo biti pozorni na tri glavne stvari: fokus, da ugotovimo, kaj nas dejansko zanima in da na tem delamo, disciplina, da trdo garamo in delamo na svoji karieri in da moremo biti optimistični in verjeti v svoje ideje. Lea je dodala, da je najpomembneje, da si predvsem zaupamo in da razmišljamo ne toliko s glavo, ampak predvsem s čustvi.

Dunji in Lei se zahvaljujemo za ta odličen dogodek in zato da so znami delile njihove izkušnje, znanje in nam predstavile svoj pogled na marketing v podjetju. Hvala tudi za vse nasvete, glede kariere, saj to te v času študija izjemno pomembne.

2020-08-31T15:52:02+02:00 May 22nd, 2020|