[REPORTAŽA] Dogajanje na 27. SOF-u

12. in 13. aprila je v osrčju Portoroža potekal Slovenski oglaševalski festival (SOF), ki ga je tudi letos organizirala Slovenska oglaševalska zbornica v sodelovanju z agencijo Paidea Events. ŠSDMSjevci smo prisluhnili številnim domačim kot tudi mednarodnim govorcem in bili navdušeni nad kreativnostjo, primeri dobrih praks ter mnogimi inspirativnimi zgodbami.

Letošnja nosilna tema “Slavimo kreativnost, slavimo posel!” je v ospredje postavila slovensko oglaševalsko industrijo, ki s kreativnimi in etičnimi rešitvami velja za izjemno pomemben del slovenskega gospodarstva. Dvodnevno festivalsko dogajanje je obogatilo več kot 20 strokovnjakov iz Slovenije, Portugalske, Velike Britanije, Danske in Avstrije. Delavnice, tekmovanje, okrogle mize, sproščeni pogovori in motivacijski govori so naš vsakdan vrgli iz rutine in nas navdali z imenitno energijo.

Četrtkovo jutro smo pričeli z ogledi prijavljenih del, nato pa v veliki dvorani nadaljevali z otvoritvenim predavanjem Uglašeno oglaševanje, kjer sta umetniški in kreativni direktor agencije Yin + Young, Samo Muhič in Domen Husu predstavila kreativno in poslovno uglašena dela preteklega leta. Razmerje med kreativci in prodajalci je dobro prikazal Lovro Peterlin, član uprave A1 Slovenija. Kljub razliki, da eni želijo lepe podobe, drugi lepe številke, pravi, da je kreativnost pomembna na vseh področjih poslovanja. Slednja naj bi dokazano vplivala na finančne rezultate, saj imajo nagrade dolgotrajen vpliv na uspešnost podjetij. Med predavanjem pa nam je tudi razkril, da prav beseda garancija proda največ.

Govorec Filippo Vizzotto, ki je višji direktor pri podjetju Shazam Entertainment Ltd., je skozi začetke in razvoj predstavil delovanje aplikacije Shazam. Njihov moto “rojen iz glasbe, narejen za vse” je podkrepil s številnimi dejstvi in raznolikimi partnerskimi zgodbami. Najbolj uspešno kampanjo pa so ustvarili s Snapchatom, ki je omogočal prepoznavanje glasbe kar preko njihove aplikacije. Ta jim je v samo enem letu prinesla na milijone novih uporabnikov. Zanimiva za nas sta bila tudi stastična podatka, da aplikacija v Sloveniji zaseda 83. mesto po priljubljenosti in ima 182.000 mesečnih aktivnih uporabnikov.

V primerjavi z drugimi je govorec iz Danske, Thomas Kolster, ki je avtor in miselni vodja Mr. Goodvertasing, dejal, da moramo besede obrniti v dejanja. Oglaševalska stroka se mora zavedati moči njihovih del, saj glas, ki ga širijo ne dela samo dobrih stvari. Opozoril je, da bo v prihodnosti potrebno reševati 4 ključne stvari: urbanizacijo, klimatske in demografske spremembe, pomanjkanje virov in ekonomske spremembe. Drug zorni kot nam je dal navdih in vodila pri ustvarjanju naše kariere.

Po odmoru za kosilo smo polni nove energije sledili naslednjim predavanjem. Mag. Simona Kruhar Gaberšček, izvršna urednica Marketing magazine nam je predstavila najboljše oglaševalske akcije, kreativne agencije in njihove naročnike v letu 2017. Kot najboljše iz regije je uvrstila kampanjo agencije New Moment One book for peace, Greyeve Lahkonočnice in kampanjo agencije McCann Srbija z naslovom “DemocrARTisation”.

Zgodba ilustratorja Mitja Bokuna nas je iz dvorane Levante popeljala na pot sanj. Njegove so se pričele šele okoli 35. leta, ko se je poslovil od dela strojnika, logistika, uvajalca poslovnih informacijskih tehnologij in postal ilustrator. Prehod seveda ni bil tako enostaven, vsekakor pa nas je postavil pred dejstvo, da moramo živeti svoje sanje sedaj ali nikoli. Predstavil nam je tudi dela izpod njegovih rok, ki so tako kot mali projekti ali globalne zgodbe, čudovita. Poleg tega nas je motiviral in iz srca nasmejal.

Sledila je prva okrogla miza, ki se je vrtela okoli digitalne transformacije. Ta ne vključuje  samo tehnologije temveč filozofijo, ki se je podjetje mora držati.  Gostje so kot strokovnjaki na odgovornih položajih spregovorili o spremembah, vlogah, podatkih in odgovornosti, ki jo za določen cilj ali uspeh moramo prevzeti. O vodstvo in poslu, vendar v drugačni luči, je potekal pogovor z večkrat nagrajenim poslovnežem in podjetnikom Markom Kolblom. Pravi, da se v podjetju Europlakat s sodelavci trudi vzpostavljati dobro klimo, odnose in prijeten prostor za delo. Z nami je delil praktične nasvete za uspeh v poslu in nas smejal z njegovo razlago besede ampak kot najmočnejše besedice.

V veliki dvorani SOF je sledil pogovor o nativnem oglaševanju, influencerjih in oglaševalskih vsebinah. V sodobnih oblikah oglaševanja zasledimo veliko dezinformacij in prevar, ki hitro zajamejo maso ljudi. Kako razlikovati resnično od neresničnega in kako se s tem spopasti so debatirali dr. Roman Berčon, prof. dr. Marko Milosavljević, dr. Jurij Žurej in Cene Grčar. V dvorani Levante je vzporedno potekalo tekmovanje mladih kreativcev. Najboljših osem je dobilo priložnost, da v živo pred žirijo in poslušalci prepričajo s svojo kreativno rešitvijo. Močno smo držali pesti vse do petkove razglasitve, saj so bili med najboljšimi uvrščeni kar trije naši nekdanji člani.

Pogled na to, s kakšnimi izzivi se soočajo blagovne znamke, je z nami delil Ron Cregan. Je ustanovitelj gibanja Endangered Species, ki je skozi dolgoletne izkušnje kot kreativni direktor in strateg predstavil perečo problematiko. Predlagal nam je, da preberemo kakšno knjigo Stephena Bayleya, ki je tudi njegovo inspiracija.

Jason Romeyko, svetovni izvršni kreativni direktor pri Serviceplan Group International je z nami delil kampanje, ki so s kreativnim in multiplatfornim pristopom k pripovedovanju zgodb pridobile ugled in se uveljavile. Še zdaj se spomnimo kampanje Adoptify, ki preko glasbenega stila poveže lastnika s pravim psom in prve ure Dot z Braillovo pisavo za slabovidne. Čustva, kreativnost in dobre rešitve gredo zagotovo skupaj z roko v roki.

Po koncu smo se družili in zabavali na terasi hotela Kempinski Palace.

Petkovo jutro smo pričeli ob kavi in pogovoru o svežih spremembah, ki jih povroča blockchain v svetu, podjetju in navsezadnje v oglaševanju. Uro za tem smo v sklopu Creative Mornings poslušali umetnico in ilustratorko Wasted Rito (Rita Gomes). Kritična opažanja, brezmejni sarkazem, unikaten pogled na svet in legendarne sarkastične izjave so ves čas navduševale in nasmejale celo dvorano.

Naslednjič, ko njena avtorska dela delite na socialnih omrežjih jo le označite. 😉  Na njenem Instagram profilu pa lahko preverite še ostala.

Ravno prav smo se ogreli, da smo sledili Vladimirju Ćosiću, digitalnemu kreativnemu direktorju v McCann Beograd. Z nami je delil koristne in odkrite nasvete, kako prodati izredno kreativne ideje. Na primer: vedno prični z igro izdelka ali logotipa, bodi proaktiven, postavi ideje v pozitiven koncept, predstavi v skicah in še mnogo drugih.

Kako lahko s podatki zapeljemo kreativne zgodbe, sta z nami delila Manuel Wenzel, kreativni direktor in član upravnega odbora, TBWA\Switzerland in Janez Rakušček, izvršni kreativni direktor, LUNA\TBWA. Sledil je pogovor z našim najboljšim biatloncem, Jakovom Fakom. Navdihnil nas je s svojo mirnostjo, osredotočenostjo in seveda srčnostjo. Kaj ga žene in motivira, kako usklajuje vse obveznosti in postavlja prioritete, so bile dobre iztočnice za prav vsakega pozameznika. Bilo nam ga je v čast in veselje poslušati.

Po kosilu smo nadaljevali s predavanjem Zorana Savina, ki je z nami delil, zakaj je GDPR ena izmed najboljših stvari, ki se bo zgodila v zadnjem času. Pravi, da uredba prinaša bolj kvalitetne stranke, personaliziran in učinkovitejši marketing, večjo veljavo marketinga in še marsikaj dobrega. Biti moramo le pozorni in preudarni. Nadaljevali smo v družbi Draga Mlakarja, kreativnega direktorja na Pristopu. Predstavil nam je zanimive kampanje, ki so izstopale in pritignile zaradi dodatne vrednosti (na primer kampanja Jesus by 1one). Kot pomembno lastnost, ki nam jo pomaga doseči s strategijo in primernim budgetom je navedel pogum.

Nazadnje je sledila še okrogla miza na temo influencerjev. Jani Jugovic, Alenka Košir, Jože Robežnik, Ana Praprotnik in Tjaša Tršar so skozi različne vloge predstavili delo vplivneža. Na eni strani tistega, ki to počne in na drugi tistega, ki vplivneže uporabi v svoji trženjski strategiji.

Težko pričakovana Zlata noč je razkrila prejemnike prestižnih SOF nagrad in priznanj v vseh 13 tekmovalnih skupinah. Začetek je bil preprosto čudovit, saj sta najboljša mlada kreativca postala Medeja Kraševec in Damijan Penič. Medeja Kraševec je sicer naša nekdanja aktivna članica, članica upravnega odbora 2015/2016 in predsednica 10. fanfare. Zelo ponosni ji iskreno želimo, da razturta še med konkurenco iz celega sveta. Srečno na tekmovanju »Young Lions« v Cannesu!

Znamka leta je postala Donat Mg, oglaševalec leta družba A1 Slovenija, oglaševalska osebnost leta pa je postal Enzo Smrekar. Po lanskoletnem “premoru” si je največ nagrad prislužila Agencija Pristop in tako postala agencija leta.

Osrednji letni dogodek oglaševalske stroke v Sloveniji je na nas pustil čudovite vtise in nepozabne trenutke. Hvala SOF, se vidimo prihodnje leto.

2018-04-26T19:13:05+00:00 April 26th, 2018|