[REPORTAŽA] ŠSDMS na SMK 2019

28. in 29. maja 2019 smo se ŠSDMS-jevci odpravili po nove marketinške izkušnje, tokrat na Slovensko marketinško konferenco – SMK.  Splošni utrinki kažejo, da je bila konferenca, kar se tiče izbire predavanj, ponujene vsebine in vzdušja, v skladu s pričakovanji, na nekatere pa je pustila zelo močan vtis. Tema letošnjega SMK-ja bila je ‘Odločitev za rast’. Skladno s tem je malo zraslo tudi naše društvo in pridobilo nekaj novih članov.

28.maj 2019 – PRVI DAN KONFERENCE

Program je odprl Hendrik Steckhan (svetovalec, angelski vlagatelj, ex Coca-Cola), ki  je za začetek razmišljanja o rasti ponudil nasvete o tem kako v podjetju pravzaprav preprečiti rast (zanemarjanje želja strank, ozko razmišljanje, bivanje le na svojem trgu itd.). Nekdanji svetovalec pri Coca-Cola med drugim izpostavlja, da je rast treba videti kot maraton, ne kot sprint in da je treba razumeti različne dejavnike, ki vplivajo na rast podjetja. Po krajšem ‘Siggis’ odmoru, za zelo okusen in zdrav zajtrk, smo polni energije nadaljevali s poslušanjem predavanj.

Sledil je sklop predavanj ‘Strategije za rast’, med katerimi še posebej izpostavljamo priporočila Lovrota Peterlina, direktorja in Jureta Bohinca, vodje za upravljanje ponudbe in vrednosti A1 Slovenija. Peterlin in Bohinc sta govorila o strategiji, ki temelji na izkušnji uporabnikov. Pred izvedbo strategije je treba poskrbeti za notranje in zunanje dejavnike, kjer omenjata boljše spoznavanje potrošnika in podporo vodstva pri izvajanju strategije.  Veliko vlogo dajeta tudi NPS-ju oz. merjenju Neto Promoter Score, ki nam pove o povezanosti med potrošnikovo izkušnjo in rastjo podjetja. Nato je publiko naslovil Boštjan Jerončič, direktor Incom-a. Boštjan Jerončič je svoje zelo zanimivo predavanje utemeljil predvsem na inovativnosti, ki so jo v podjetju uporabili za pozicioniranje sladoleda Leone na ciljni trg in za katero pravi, da je ni lahko prehiteti. Iz Incom-a poudarjajo pomembnost hitrega prilagajanje na spremembe v okolju, saj stranke konstantno pričakujejo zadovoljitev svojih želja.

Pridobili smo tudi nekaj znanj iz digitalnega področja. Aleksandar Bijelić, vodja digitala v MK group pravi, da spremembe nikoli niso bile tako hitre kot danes. Danes se niti ne zavedamo pestre izbire tehnologije, vseh dostopnih različic programov in obstoja različnih pripomočkov za obvladanje digitalnega sveta, kar nas vleče korak nazaj pri digitalni transformaciji. Največ poudarka na predavanju je bilo na razumevanju in pravilni uporabi obstoječe tehnologije, vse  v prid optimizacije delovnega okolja in napredka podjetja.

Dan izpolnjenem z marketinškimi znanji in spoznavanju novih pristopov je zaokrožila izbira zmagovalca in nosilca letošnje Marketinške odličnosti. Zmagovalec za leto 2019 je Zavarovalnica Triglav. Zaključitev prvega dneva konference se nadaljevala v News caffeu v bližini Hotela Bernandin, kjer se je ustvarilo prijetno vzdušje. Naši marketinški možgani so se za nekaj trenutkov sprostili in uživali v zelo lepi zabavi.

29.maj 2019 – DRUGI DAN KONFERENCE

Drugi dan konference sta odprla Nikola Vuković, principal v Boston Consulting Group in Maruša Grah, direktorica marketinga v Styria digital marketplaces.

Po kratkem odmoru smo nabiranje novih znanj in izkušenj iskali na predavanju Emila Tedeschija, predsednika in izvršnega direktorja Atlantic Grupe. Gospod Tedeschi nas je navdušil z zgodbo o prenasičenosti trga in samostojnosti imena blagovne znamke brez obstoja produkta za njo. Približal nam je misel, da je danes v osnovi prodaje izkušnja uporabnika. Temu Emil Tedeschi pravi ‘occasion – total experience’ in jo veže na zgodbo o znanih blagovnih znamkah, kot sta Starbucks in Redbull. Pri razvoju poslovnega modela je treba biti pozoren na sposobnost destrukcije, da bi se vedno znova rodili z novimi idejami in energijo za še boljšo inovativnost pri ustvarjanju. Na temu temelji avtentičnost vsake znamke, kot trdi izvršni direktor Atlantic Grupe.

Na temo značaja uporabnikove izkušnje je svoj nastop izpeljal Primož Mahne – vodja design raziskav in brand strateg Gigodesigna. Primož pa težnjo doda uporabi lastnih produktov, kar naj bi pomagalo pri ugotovitvi pomankljivosti in zagotavljanju izkušnje tudi pri zaposlenih, kar povečuje zaupanje v blagovno znamko.

Letošnji SMK je zaključila ‘performance psihologinja’ in olimpijska podprvakinja – Sara Isakovič.

Avtorica: Nikolina Janković

Komentar na SMK, 28. in 29. maj

V preteklosti sem se udeležil že kar nekaj podobnih dogodkov, ampak moram reči, da me je SMK prav posebno navdušila v vseh pogledih. Konferenca je bila izpeljana na zelo visokem nivoju in organizatorji so poskrbeli, da smo imeli vse, kar je potrebno za rast, katera je bila tudi osrednja tema konference. Izvrstni govorci so nam dali veliko novega znanja in z nami delili njihove izkušnje. Prvi dan smo govorili predvsem o odločitvi in strategijah za rast, kakšni so digitalni vzvodi rasti in tudi o podjetniškem navdihu. Po koncu vseh govorov je sledilo še presenečenje večera, 18-letna Maja Kosi. Maja je že pri 15 letih začela izdelovati izdelke za pse in te je do sedaj prodala že v več kot 35 držav. Prepričan sem, da je Maja in njena zgodba lahko navdih in vzor vsakomur. V sklopu konference je bila tudi podelitev nagrade Marketinška odličnost, ki jo je tokrat prejela Zavarovalnica Triglav. Drugi dan smo začeli s kompetencami, ki jih potrebujejo marketingarji. Se seznanili s tem kako vodilni vidijo vlogo marketinga in govorili o ceni, izdelku in uporabniški izkušnji. Na koncu so nam govorci predstavili še to kako lahko presežemo svoje meje. Sklepni govor konference je imela dobitnica olimpijske medalje Sara Isaković, ki nam je povedala kako premagovati napor in stres vsakodnevnega posla. Poleg zelo dobrega vsebinskega programa, so organizatorji poskrbeli za vse. Tako ni manjkala niti zabava, ki je bila odlična priložnost za druženje in sprostitev po napornem dnevu. Gledano v celoti sem z izvedbo konference izredno zadovoljen in že komaj čakam naslednjo, 25. izvedbo.

Avtor: Klemen Ciglar

2019-06-07T13:34:21+00:00 June 7th, 2019|