V zadnjih dnevih meseca maja se je v Portoroškem Hotelu Bernardin odvila osrednja konferenca našega krovnega Društva za Marketing Slovenija in časnika Financ. To je tudi edina dvodnevna marketinška konferenca, ki se izvaja v sredini tedna. Programski direktor konference in znan obraz DMS dogodkov Primož Hvala na to odgovarja: v ponedeljek gremo še v službo, se pripravimo na dvo-dnevno službeno odsotnost, v četrtek pa že delamo in aktivno vpeljujemo novo naučena znanja v naš poslovni proces.

Glavna nit konference se je glasila »Marketing FeedForward«. To pa za to, da ne bi udeleženci slišali samo »feedback« od predavateljev, ampak pridobili konstruktivne napotke, kako se izboljšati.

Program konference (povezava do programa: https://beta1.finance.si//files/2017-04-27/SMK-program-A4-web-59021e15a1756.pdf)  je bil pester, raznolik in obarvan z različnimi industrijami in pristopi le teh k marketingu.  Ker je pa ta format reportaže premajhen za zapis dvodnevne konference s skoraj da 15 urnim programom, bomo izbrali le najpomembnejše stvari. To so stvari, ki se nam zdijo, da bojo koristili študentu, ki vstopa oz. že sodeluje v poklicnem svetu marketinga. Vendar upamo, da tudi vzpodbudile k konstruktivnem razmišljanju in pravilno usmerile v prihodnosti:

  • »V marketingu se NE ZAPRAVLJA denarnih sredstev, ampak VLAGA denar podjetja«

Ključnega pomena, še posebej kadar opravičuješ zahtevano vsoto za nadaljnjo marketinško kampanjo.

  • Še vedno je veliko govora o različnih priredbah in pomembnostih zavedanja NAKUPNEGA LIJAKA. (link do IPROM slovarja: http://iprom.si/slovar/?l=N&t=9713 )
  • Pri prodaji produkta/storitve potreben poudarek na REŠEVANJU PROBLEMA POTROŠNIKA in USTVARJANJU dobre IZKUŠNJE ter NE maksimizacije profita podjetja.
  • KVALITETA oglasov vedno premaga KVANITETO le teh.
  • Boljše delat SLABE odločitve, kot sploh NE delati odločitev. Zato mora kultura podjetja biti temu prilagojena in dopuščati napake.
  • Vedno je treba gledati iz potrošnikove perspektive in ne iz vidika podjetja.
  • INBOUND je še vedno močnega pomena, vendar če ga znamo pravilno izvajati
    (link do IPROM slovarja: http://iprom.si/slovar/?q=inbound ).
  • »Big DATA«, »DATA driven marketing« in »AI Marketing« so šele v vzponu in bojo v bližnji prihodnosti še pridobili na pomenu.
  • Marketing mora dvigovati vrednost produkta/storitve in ne obratno.
  • Omenjene uporabne marketinške kratice:
    CAC – »Customer Acquisition Cost«: cena pridobitve nove stranke
    CPA – »Cost per action«: cena izvedene akcije uporabnika (npr. vpis v bazo, anketa,  nakup,…)
    NPS – »Net promoter score«: metrika, ki nam pove verjetnost ponovnega nakupa stranke.
  • Kadar imamo dober produkt in dobro/ pristno zgodbo, nastane tudi dober primer zgodbičenja (»Storytelling«), tukaj je potem marketinga potrebno zelo malo.
  • Zanimiv zaposlovalec, podjetje, ki ja je vredno spremljati ter velik zmagovalec marketinške odličnosti je tokrat postalo podjeetje STEKLARNA HRASTNIK.

Dodatno vsebino si lahko pogledate tukaj (http://zapisi.dmslo.si/zapis/marketinski-recepti-za-poslovni-uspeh).

Poleg osvojenega znanja smo bili deležni tudi mreženja, širjenja socialnega kapitala, številnih nagradnih iger, nenehne postrežbe, slavnostne podelitve in večerne zabave, ki je trajala dolgo v noč ;).

Rok Kapušin