[REPORTAŽA] ŠSDMS Spring Break (Beograd Edition)

Za prvomajski oddih smo se ŠSDMS-jevci odpravili v srbsko prestolnico Beograd, ki je znana po svoji bogati kulturi in zgodovini. In seveda po hrani. Leži na sotočju rek Donave in Save in velja za eno najstarejših mest v Evropi – naseljen je bil že v dobi paleolitika. Mesto ima ogromno znamenitosti; od slavnih ulic in trgov, do spomenikov in trdnjave. ŠSDMS-jevci smo si  glavne znamenitosti seveda tudi ogledali.

V Beograd smo se odpravili 28. aprila z vlakom. Pot je bila dolga, saj smo se vozili kar 10 ur. Vlak je bil poln popotnikov, večina namenjena v prestolnico. Kljub vročini in sopari, ki smo jo občutili na vlaku (klima seveda ni delovala – #balkan), pa nam ni bilo dolgčas. S klepetom in glasbo smo si vztrajno krajšali čas. Ko smo končno prispeli v Beograd, smo se najprej odpravili do našega hostla Roommates. Na stopnice, ki so vodile do hostla, priznam, nismo bili pripravljeni. Ko smo končno vsi zadihani prispeli na vrh, nas je pri vhodu pričakala nasmejana in izredno prijazna receptorka z imenom Dušica. Pospremila nas je v naše sobe in nam razkazala hostel.  Nad hostelom smo bili čisto navdušeni – sobe so bile prenovljene in čiste, pkuhinja je bila prisrčna in čisto opremljena.Najbolj pa smo bili navdušeni nad prisrčnimi balkončki, ki so obdajali sobe. Vzpon do vrha se 100 % izplača! Po počitku smo se ob 20.30 odpravili na večerjo v  eno najbolj znanih ulic – Skadarlijo. Skadarlija je boemska četrt, kjer so nekoč živeli igralci in umetniki. Ulica je polna kavarn in restavracij. Zaradi svoje živahnosti je izredno popularna med turisti. Tu se nahajajo ene najstarejših kavarn v Beogradu. Mi smo se namenili v kavarno Šešir moj, kjer je vsak izmed nas naročil porcijo odličnih čevapov s kajmakom. Seveda pa večerja ni mogla potekati brez značilnih »sviračev«, ki so nam zavzeto igrali starogradske pesmi. Po večerji smo se odpravili v klub Tarapana, eno izmed najbolj popularnih beograjskih kavarn. Sicer odlična kavarna, pa ni »everbody’s cop of tea«. Glasba je značilno balkanska, ki poslušalcem drugih zvrsti verjetno ne bi bila najbolj po godu.

Naslednji dan, v nedeljo 29. aprila, smo se ob 11.00 uri dobili na trgu Republike. Nekateri smo se pred tem odpravili še na zajtrk in kavo v bar Botique. Iz trga Republike smo se sprehodili po Knez Mihajlovi, znameniti ulici Beograda. Nekateri ji pravijo tudi najlepša beograjska ulica. Poleg tega, da ima sama ulica veliko znamenitosti (kot so palača Albanija, srbska akademija znanosti, galerija SANU …), je izredno popularna za pohajkovanje in nakupovanje. Vsak, ki obišče Beograd, mora obvezno vsaj pokukati na ulico, saj je utrip, ki vlada tu, neverjeten. Sproščenost ljudi in sončen dan je dobitna kombinacija. Našo pot smo nadaljevali na Kalemegdan, beograjsko trdnjavo iz časa Turkov. Poleg trdnjave, se tu nahaja tudi urejen park, ki je danes med domačini izredno popularen v poletnih mesecih, ko vročine mesta in betona postanejo skoraj neznosne. Ta predel je izredno živahen. V parku je v senci dreves postavljenih veliko klopi, na stojnicah pa prodajajo osvežujoči sladoled in kokice. S trdnjave smo videli prelep pogled na sotočje Donave in Save, kakor tudi Novi Beograd in Zemun. Ker se je že bližal čas kosila smo se seveda odpravili nazaj v Skadarlijo, tokrat smo kosili v znameniti restavraciji Tri šešira. Pred tem smo se na Knez Mihajlovi zaustavili še v novem šoping centru in na hitro preleteli trgovine. Hladen zrak centra nam je izjemno godil. Po znova odličnem kosilu (drugega niti ni za pričakovati), smo imeli prost popoldan. Zaradi precejšnje vročine se nas je večina zatekla v prisrčne kavarnice na Knez Mihajlovi, kjer smo uživali v osvežilni pijači in opazovanju ljudi na ulici. Kar nam je bilo izredno zanimivo je število žensk, ki so posegle po plastičnih operacijah. Takšnim in drugačnim nosom in ustnicam se kar nismo mogli načuditi. Opazovanje ljudi te lahko kar »potegne not«, a kakor se je bližal večer, tako smo mi postajali vse bolj utrujeni. Zato smo se odpravili v hostel, kjer smo druženje nadaljevali. Nato smo odšli v klub Gotika, s tem smo ustregli tudi tistim, ki nam včerajšnja glasba ni bila najbolj pri srcu. Tu so namreč vrteli predvsem elektronsko in R’n’B glasbo.

Na naš zadnji polni dan, v ponedeljek 30. aprila, smo se zjutraj ob 10.00 uri, dobili z beograjskimi študenti marketinga. Popeljali so nas na njihovo ekonomsko fakulteto, kjer so nam predstavili svoje društvo MarketingWorkshop. Bili so izredno prijazni in vedoželjni. Zanimalo jih je vse, od tega kako študentje živimo v Sloveniji, do našega društva in kaj vse počnemo v prostem času. Ker smo se z njimi odlično razumeli, smo naš zgodnji popoldan preživeli z njimi na »splavovih« (gre za kafiče in kavarne na vodi), kjer smo si znova naročili osvežilne pijače, primerne za tedanjo vročino (kolikor omenjam to vročino, toliko smo jo tudi zares čutili – na kaj takega nismo bili pripravljeni ne psihično ne s primernostjo oblek, ki smo jih vzeli sabo). Sledil je prost popoldan. Zvečer so nas beograjski študentje povabili na druženje v enega od njihovih popularnih nočnih barov, kjer smo ob dobri glasbi naravnost uživali.

V torek zjutraj, 1. maja, smo se s težkim srcem odpravili z vlakom nazaj proti Ljubljani. Sledila je dolga vožnja domov, ki pa je zaradi naše utrujenosti minila precej hitro. Tokrat je klima na vlaku delovala. Ampak samo pol poti.

Izlet v Beograd je bil res nepozabna izkušnja. Poleg tega, da smo videli veliko znamenitosti, je najpomembnejša stvar, ki smo jo z izletom pridobili, dodatno zbližanje med člani. Pozabiti pa ne smemo niti na študente iz društva Marketing Workshops, ki so nam takoj prirastli k srcu. Komaj čakamo na kakšen skupen projekt! Lahko rečemo, da nismo odkrivali le ulic Beograda, ampak tudi sami sebe in odnose z drugimi. Pa naj se sliši še tako klišejsko.