Loading...

ŠSDMS karierne možnosti

Na našem blogu predstavljamo rubriko ŠSDMS karierne možnosti, v sklopu česar želimo našim članom, oziroma vsem študentom prikazati širok nabor možnosti, ki jih imajo na svoji karierni poti. Predstavitve poklicev bomo popestrili tudi s kratko predstavitvijo osebe, ki ta poklic opravlja, njenimi izkušnjami in zanimivimi zgodbami povezanimi s tem poklicem.

Tokrat vam predstavljamo Saro Stojanovski, ki opravlja poklic produktne vodje  v podjetju d.labs. Sara je tudi del naše ŠSDMS skupnosti, saj je bila v študentskih letih članica ŠSDMS in leta 2012-13 tudi predsednica našega društva. Razlog, da predstavljamo ravno poklic produktni vodja je tudi Sarino mnenje, da smo marketingaši najboljši produktni vodje. In kot pravi se najboljši marketingaši rodijo v ŠSDMS.

Preden predstavimo njeno zgodbo produktne vodje si poglejmo,  kakšne odgovornosti ima in kaj počne produktni vodja na vsakodnevni ravni: 

Produktni vodja je odgovoren za usmerjanje uspeha produkta (fizičnega ali digitalnega) in vodenje ekipe strokovnjakov z različnih področij,  ki skupaj iščejo načine izboljšanja produkta. Ima pomembno organizacijsko funkcijo, sploh v tehnoloških podjetjih, saj zastavi strategijo in načrt razvoja. Odgovorni so za definiranje “zakaj, kdaj in kaj” posameznega produkta, ki ga razvija tehnična ekipa. To pomeni, da vodijo ekipo od same zasnove vse do lansiranja, saj na podlagi raziskav in poznavanja trga razvijajo produkt glede na potrebe potrošnikov.

Sara, kako vi vidite poklic produktne vodje?

Product managerji smo nekakšni neopevani junaki tech sveta. Stojimo na stičišču med uporabniško izkušnjo, tehnologijo in biznisom. Smo ljudje, ki že od nekdaj čutimo strast do produktov in empatijo do uporabnikov. Včasih nas opišejo kot glas uporabnikov, drugič kot “CEO” produkta. V Sloveniji je community žal še zelo majhen, globalno pa je product management eden bolj zaželenih poklicev v techu.

Kako ste vstopili v svet marketinga – v sklopu formalnega izobraževanja na fakulteti, prek obštudijskih dejavnosti?

Moja marketinška pot se je začela preko študija Tržnega komuniciranja in odnosov z javnostmi na FDV. Najbolj pa jo je verjetno zaznamovalo članstvo v ŠSDMS, še posebej leto 2012-13, ko sem bila predsednica društva. Znanje, izkušnje in prijateljstva, ki sem jih dobila v ŠSDMS, cenim še danes.

Kako ste začeli svojo poklicno pot, ste o svoji poziciji sanjali že od nekdaj ali vas je navdušila spotoma?

Moja dosedanja poklicna pot je bila kar vijugasta in verjetno se bo tako tudi nadaljevala. Svojo prvotno idejo, da želim delati marketinške raziskave, sem po nekaj mesecih izkušenj hitro ‘pivotirala’ in se za nadaljnjih 6 let znašla v svetu IT, konkretneje, v vodenju digitalnih projektov. V zadnjih 2 letih pa sem zopet obrnila smer, in se hitro izurila za produktno vodenje. Moram priznati, da se še nikjer nisem počutila bolj doma.

Katere so vaše ključne delovne naloge?

Organizacija in vodenje discovery delavnic s strankami, zbiranje idej in iskanje priložnosti, spremljanje konkurence, oblikovanje produkne strategije, priprava roadmapov, intervjuji s kupci, pisanje ‘user storyjev’ in pomoč marketingu pri go-to-market (GTM) strategiji za produkte.

Kako bi v enem stavku opisali svoje delo?

Moja glavna naloga je, da pomagam timu identificirati pravi problem in potem validirati pri kupcih, ali smo uspeli narediti zmagovalno rešitev tega problema, ki je zanje hkrati vredna in uporabna.

Zmagovalna kombinacija lastnosti  produktne vodje je strast do produktov, inteligenca, empatija do kupcev, delovna etika, integriteta, samozavest in komunikacijske sposobnosti.

Sara Stojanovski, d.labs

S katerimi izzivi se srečujete in kako jih premagujete?

Eden izmed večjih izzivov je strah pred pogovorom s kupci, tesno povezan tudi s strahom pokazati svoj (dostikrat še nepopoln) digitalni produkt. Ampak tukaj je treba imeti “No excuses attitude”, iti iz pisarne (oz. na video klic) in jih poslušati. Tudi negativen feedback je zmaga, saj ti lahko pomaga hitro obrniti produkt v pravo smer. Drugi večji izziv pa je spreminjanje mentalitete, da product manager vodi ljudi. Ne sme biti tako, voditi mora produkt. V izjemnih produktnih timih vsak posameznik ve točno kaj mora narediti, da doseže cilje in ne potrebuje mikro managementa.

Kaj pri svojem delu najbolj obožujete?

Kontinuirano in hitro učenje, okolje, kjer se eksperimentiranje ne samo dovoli, ampak spodbuja, okolje, kjer se neuspehov ne sramujemo, saj so del našega sveta (“fail fast, learn faster”), pogosto stopanje iz cone udobja, delo z izjemnimi ekipami in posamezniki iz različnih strokovnih področij, reševanje resničnih problemov resničnih ljudi in načelo, da je dokončano bolje kot popolno.

Ali bi lahko s tremi besedami opisali, kaj za vas pomeni marketing?

My north star.

Se morda spomnite kakšne zanimive prigode, ki se vam je zgodila med delom?

Ker delam predvsem s tujimi strankami, sem bila v preteklosti (pred covd-19 epidemijo) precej pogosto na službenih poteh, dostikrat tudi sama. Pred eno izmed najbolj pomembnih delavnic v moji karieri, so me v Berlinu okradli in sem ostala brez dokumentov, denarja in telefona. Po obiskih policije, ambasade in še nešteto nesrečnih pripetljajih tisti dan, sem prišla do delavnice in speljala, kot da se ni zgodilo nič. Nauk zgodbe je, da je sposobnost reševanja problemov koristna tudi izven službe, sposobnost hitrega učenja, pa žal takrat ni prišla do izraza, saj so me čez 2 tedna zopet okradli. In to na istem mestu v Berlinu. 

Sari se iskreno zahvaljujemo, da je z nami delila svojo karierno zgodbo in izkušnje, saj smo s tem lahko dobili zelo dober vpogled v delo in naloge produktne vodje. 

V kolikor imate kakšen predlog in vas zanima kakšen specifičen poklic nam to sporočite in vam poizkusimo ugoditi.

Martina Višnjevec, članica ŠSDMS

2020-05-15T09:24:59+02:00 April 21st, 2020|