ŠSDMS Bootcamp

Tudi to poletje ŠSDMS-jevci nismo mirovali, saj smo svoje možgančke trenirali na štiri dnevnem »ŠSDMS bootcampu« v prostorih Zavoda Ypsilon. Poleg gostov: Tjaše Bračko, Tilna Krivca in Gala Kočarja, so se v vlogi predavateljev preizkusili tudi člani našega upravnega odbora. Delavnice so bile osredotočeno v praktično in uporabno znanje digitalnega marketinga. 

V spodnjem zapisu smo zbrali vsa pomembna spoznanja iz bootcampa. Tako, da se lahko izobražujete od naših izvrstnih predavateljev tudi, če ste manjkali na katerem izmed štirih dogodkov.

1.DAN:

Osnove marketinga

Matic Žmuc in Tinkara Kern

Preberi več

2. DAN:

 Osnove tekstopisja in upravljanje družbenih omrežij

Ninna Kaplar in Tjaša Bračko

Preberi več

3.DAN:

Temelji Facebook oglaševanja

Klemen Ciglar in Tilen Krivec

Preberi več

4.DAN:

Temelji Google oglaševanja

Nikolina Jankovič in Gal Kočar

Preberi več

1. DAN:

OSNOVE MARKETINGA

Tinkara Kern (ŠSDMS) in Matic Žmuc (ŠSDMS) sta prebila led in prvi dan »bootcamp-a« začela z zabavno in poučno igro; poznavanje kratic. Nekatere izmed kratic, ki jih je potrebno poznati, če se ukvarjaš z marketingom, so: 

  • WOM – word of mouth (najverjetneje tudi razlog, zakaj so bila vsa mesta »bootcamp-a« tako hitro zasedena), 
  • USP – unique selling proposition,
  • CLV – customer lifetime value, 
  • CDJ – customer decision journey,
  • KPI – key performance indicator,

in še mnoge druge, ki se na dnevni bazi uporabljajo v svetu marketinga. V nadaljevanju smo se osredotočili na blagovne znamke in njihov pomen.

Tinkara Kern in Matic Žmuc, OSNOVE MARKETINGA

 »Vrednost znamke je v glavah potrošnikov.« 

To naj bo vodilo, ko ustvarjamo identiteto svoje blagovne znamke. Kajti izvrsten produkt dandanes ni več dovolj. Potrošnike je potrebno redno opominjati na ključno prednost naše blagovne znamke. Na trgu se namreč ne odvija boj med fizičnimi izdelki, temveč med potrošnikovimi percepcijami o le-teh.

»Če ugajaš vsem, hkrati ne ugajaš zares nobenemu.«

Pri svoji blagovni znamki je potrebno najti ključno prednost in jo čim bolj specificirati. Pomagamo si lahko s ključnimi točkami razlikovanja.

Vprašajmo se, kakšna je:

  • vloga na trgu,
  • prednost izdelka,
  • korist za družbo in
  • korist za porabnika.

Izdelaj persono potrošnika!

Za lažjo predstavo našega tipičnega potrošnika, lahko s pomočjo personifikacije ustvarimo izmišljeno osebnost, oziroma našo persono. V tem procesu konkretiziramo podatke iz vsakega segmenta in si zamislimo virtualni dialog.

Segmente delimo na:

  •         sociografija,
  •         demografija,
  •         psihografija,
  •         medijske navade in
  •         vedenje znotraj kategorije.

Za lažje razumevanje procesa personifikacije smo ustvarili persono našega društva.

Spoznajte Saro, 23 letno študentko komunikacij na FDV-ju, ki prihaja iz Celja in ima v najemu sobico v Šiški. Je ambiciozna, zagnana in vedoželjna študentka, ki opravlja delo asistentke direktorice marketinga v medijski agenciji. Sara meni, da bo s študentskim delom lahko pridobila praktična znanja in poznanstva, ki ji bodo pomagala pri razvoju kariere. Nikoli ne miruje, navdušeno se spopada z novimi izzivi, rada bere, veliko pa ji pomeni tudi šport. S prijatelji velikokrat igra odbojko, občasno tudi pleza. Aktivno sodeluje v različnih društvih, saj tako spoznava nove prijatelje in pridobiva nova znanja. Rada prisluhne mnenju sošolcev in prijateljev, kar nekaj časa pa preživi tudi na socialnih omrežjih.

Zdaj, ko poznamo Saro, želimo izvedeti v katerem koraku nakupnega procesa se nahaja, torej kako ji predstaviti ŠSDMS ter preko katerega kanala, da se bo pridružila našemu društvu.


»Odločevalski proces potrošnika je pot po kateri gre potrošnik in vodi od začetnega (ne)interesa do nakupa in ponovnega nakupa.« 


  • ZAVEDANJE: Sara je zaznala neko potrebo po dodatnem izobraževanju, zato zbira informacije na spletu (blogi, družbena omrežja, e-novice,…)
  • INTERES: Pokazala je zanimanje tudi za naše društvo, zato se je odpravila na našo spletno stran, prebrala novice ter pregledala objave na socialnih omrežjih
  • PREMIŠLJEVANJE: Naše društvo je primerjala z drugimi društvi (cena članarine, aktivnosti,…) 
  • ODLOČITEV: Sara se je včlanila v ŠSDMS (juhej!)
  • ZADRŽEVANJE: komentira objave društva na socialnih omrežjih, priporoči društvo svojim prijateljem ter podaljša svoje članstvo še v naslednjem letu

2. DAN:

OSNOVE TEKSTOPISJA IN UPRAVLJANJE DRUŽBENIH OMREŽIJ

Drugi dan nam je Ninna Kaplar (ŠSDMS) približala tekstopisje in nas opremila z napotki, kako napisati zanimivo in zabavno oglasno sporočilo. Tjaša Bračko (soustanoviteljica in vodja marketinga v Eggo) pa nam je podrobno predstavila strategijo komuniciranja blagovne znamke na praktičnem primeru podjetja Eggo.

Za začetek si poglejmo glavne tri stvari, ki jih moraš definirati, preden pričneš s pisanjem:

1)      CILJNA PUBLIKA (Za koga pišeš?)

2)      NAMEN (Kaj želiš doseči z napisanim?)

3)      SPOROČILO (Kaj želiš, da si zapomnijo o napisanem?)

Ninna Kaplar in Tjaša Bračko, OSNOVE TEKSTOPISJA IN UPRAVLJANJE  DRUŽBENIH OMREŽIJ

Ko določiš vse tri točke, se lahko lotiš pisanja. Priporočljivo je, da si vse ideje, ki ti padejo na misel, najprej nekam zabeležiš, jih urediš in razporediš po skupinah in šele nato pride na vrsto pisanje. To je način, ki preprečuje nastanek pisateljske blokade. Na koncu ne smeš pozabiti napisanega pregledati. Vedno je priporočilo tudi, da besedilo skrajšamo, če se le da.

»Ne napiši ničesar, kar ne bi rekel tudi nekomu v obraz.«

Tekstopisje je pogovor z bralcem, zato je pomembno da pišeš na enostaven in bralcu razumljiv način, saj ga le tako lahko pritegneš k branju. Prav tako je pri pisanju potrebno biti pozoren na slovnico, paziti je treba da se besede ne ponavljajo in znebiti se moramo odvečnih in nepomembnih podatkov. Priporočljivo se je izogibati slengu in žargonu, saj ga ne razumejo vsi bralci oziroma ga nekateri interpretirajo drugače.

Poleg omenjenih napotkov pa nikoli ne pozabi na:

  • resničnost podatkov,
  • inkluzivnost,
  • empatijo,
  • spoštljivost in
  • družbeno odgovornost.

»Content is king, ENGAGEMENT is queen!«

Instagram in njegov pomen

Instagram profil ni namenjen zgolj pridobivanju pozornosti novih potencialnih strank, služi lahko tudi prodaji izdelkov in predvsem grajenju podobe blagovne znamke. Nekatera podjetja ga uporabljajo namesto spletne strani, saj omogoča dvostransko komunikacijo in povečuje vrednost blagovne znamke. Prednost Instragram-a je tudi da spodbuja deljenje, zato so sledilci lahko še toliko bolj povezani z določeno blagovno znamko. Priporočeno je slediti pravilu 80/20, kjer je 80% objav ne prodajne narave in 20% prodajne.

Napotki, kako ustvariti in vzdrževati profil na Instagramu:

1)  Določi cilje, definiraj svojo znamko, njeno identiteto in pozicioniranje na trgu.

2)  Profilna fotografija (ali logo) naj bo opazna in prepoznavna, saj predstavlja znamko in namiguje na njeno osebnost.

3)  Razmisli tudi o barvni shemi, saj so barve del identitete blagovne znamke.

4)  Vsebine in slikovni material pripravi v naprej, pomagaj si z uredniškim koledarčkom (ne pozabi zabeležiti tudi vseh #hashtagov, ki jih nameravaš uporabiti).

5)  S pomočjo platforme Planoly lahko preveriš izgled svojega profila in urediš slikovne vsebine v smiselni vrstni red.

6)  Ne pozabi: Instagram profil je kot tvoja spletna stran, zato naj vsebuje čim več podatkov o znamki!

Nikoli ne pozabi tudi na opis profila (BIO). Formula, po kateri se lahko zgleduješ, da bo tvoj BIO kvalitetno napisan je:

[Kdo si] + [Kaj počneš]

[#HASHTAG]

[CTA] 

[link]

Za konec ne pozabi, glavna je vsebina in komunikacija s sledilci, saj lahko tako gradimo zaupanje in skupnost med uporabniki. Objave naj bodo zanimive, ne pozabi na »story-je« in »IGTV«, predvsem pa bodi pristen!

»Content is fire, social media is gasoline.«

3. DAN:

TEMELJI FACEBOOK OGLAŠEVANJA

Sledil je tretji dan Bootcampa, kjer sta nas Klemen Ciglar (ŠSDMS) in Tilen Krivec (soustanovitelj digitalne agencija Pixel) popeljala skozi osnove Facebook oglaševanja. Ta delavnica je bila tudi uvod v digitalni marketing, saj Facebook pokriva kar 20% tega trga. Kot zanimivost smo izvedeli, da je Indija država z največ Facebook uporabniki, saj jih šteje kar 290 milijonov (Vir: Statista)!

Klemen Ciglar in Tilen Krivec, TEMELJI FACEBOOK OGLAŠEVANJA

Oglaševanje na Facebooku nam lahko prinese veliko prednosti, vseeno se moramo zavedati nekaterih pomanjkljivosti.

PREDNOSTI SLABOSTI
Odlične možnosti targetiranja Ljudje smo naveličani oglasov
Hitre in natančne povratne informacije Veliko »scrollanja« dnevno
Oglaševanje na tujih trgih S Facebook oglasom uporabnika “zmotimo”

Težko rečemo, da obstaja magični recept, ki bo pognal naš oglas v višave, lahko pa se držimo napotkov snovanja Facebook oglaševanja:

1)  Natančno definiraj ciljno skupino

2)  Preveri, kaj počne konkurenca

3)  Določi sredstva, ki jih namenjaš za kampanjo

4)  Določi KPI-je (»key performance indicator-je«)

5)  Izdelaj oglas (bodi kreativen pri pisanju besedila in ustvari estetsko privlačne slikovne ali video vsebine)

6)  Spremljaj rezultate in prilagajaj oglas glede na uspešnost

7) Čim več testiraj.

Pred samim oglaševanjem na Facebooku in Instagramu, si poglejmo strukturo oglaševalske platforme Facebook Manager. Platforma ima tri nivoje:

  • 1. NIVO – kampanja: tukaj določimo naše cilje (konverzija, promet…), ter proračun
  • 2. NIVO – skupina oglasov: na tem nivoju določimo ciljno skupino, torej spol, starost in njihovo lokacijo
  • 3. NIVO – oglas: sem spadajo kreative oglasov, besedila in spletne povezave

V posamezni kampanji imamo lahko več skupin oglasov, katere ciljajo različne publike. To je priporočljivo predvsem iz vidika testiranja, katera publika je bolj primerna za določen oglas. Znotraj skupine oglasov pa lahko nastavimo več različnih oglasov. V tem primeru lahko testiramo kateri oglas (kreativa, naslov ali besedilo) dosega najboljše rezultate za našo ciljno publiko.

Cilj kampanj so lahko različni, nekatere so ustvarjene zgolj za pridobivanje pozornosti med potencialnimi kupci, druge za krepitev identitete blagovne znamke, tretje pa so usmerjene v prodajo.

Pojmi, ki jih ne smeš pozabiti, ko se lotiš analize uspešnosti kampanje, so:

  • CPC – cost-per-click
  • CTR – click-through rate
  • CPM – cost per thousand impressions
  • Doseg – number of unique users who were exposed to your ad
  • Frekvenca – number of times those unique users were exposed to your ad
  • ROAS – return on ad spend

Facebook pixel

Vsakdo, ki se ukvarja s Facebook oglaševanjem, mora poznati tudi Facebook pixel. To je koda, ki jo namestimo na spletno stran in s katero lahko beležimo kolikokrat se je nek dogodek zgodil (na primer obisk spletne strani ali nakup). Pomemben je z vidika optimizacije oglasov in ustvarjanja ciljnih skupin.

Kako profitabilo oglaševati na Facebooku?

Tilen Krivec, soustanovitelj digitalne agencije Pixel, nam je predstavil strategije in načina za profitabilno oglaševanje na družbenih omrežjih. Najbolj pomembno pri oglaševanju in prodaji nekega izdeleka oziroma storitve je, da poznaš svoje marže in stroške, ki nastanejo s prodajo posameznega izdelka. Za povečanje prodaje v spletni trgovini pa moraš upoštevati naslednji kriterij:

KUPCI x POVPREČNA VREDNOST NAROČILA x OHRANJANJE KUPCEV = $$$

To pomeni, da se prodaja (in posledično prihodki) povečajo, ko se poveča en izmed členov. Najbolje pa je, da se poveča kar vse tri.

Poleg tega moramo poznati tudi ravni za pridobitev kupcev. Te so:

  • MEDIJSKI ZAKUP (želimo pridobiti pozornost pravih ljudi)
  • USTVARJANJE OGLASA (potrebno je biti ustvarjalen, stalno nadgrajevati, spreminjati in testirati različne kreative)
  • PONUDBA (nove izdaje izdelkov, nove barve, paketi, popusti,…) – ima največji vpliv, toda jo je najtežje in najdražje testirati

Kupčevo pozornost bo vedno najprej pritegnila kreativa (slika, video). Naslov je tisti, ki prepriča k branju besedila. Besedilo oglasa pa mora biti čim bolj zanimivo, saj se bo na podlagi tega kupec odločil, če želi izvedeti več. Zavedati se je potrebno, da prodajo zaključimo na prodajni strani, medtem, ko mora oglas poskrbeti, da pridobi pozornost kupca in ustvari potrebo nakupa. 

»Take a risk and keep testing, because what works today won’t work tomorrow, but what worked yesterday may work again.«

Video vsebine predstavljajo pomembnejši del kreativ, saj lahko z njimi podamo veliko več informacij kot s posamezno sliko. Pri video oglasih je bistveno, da je sporočilo jasno in da je “hook” v prvih treh sekundah. V prvih treh sekundah se uporabnik odloči ali si bo ogledal nadaljevanje ali ne. Začetnemu “hooku” sledi prikaz produkta v naslednjih 3-5 sekundah.

4. DAN:

TEMELJI GOOGLE OGLAŠEVANJA

Zadnji dan sta nam Nikolina Jankovič (ŠSDMS) in Gal Kočar (digitalna agencija Bid Bid) predstavila Google in oglaševnaje na njem. Za začetek smo se še bolj spoznali Google.

Ali ste vedeli, da:

  • se dnevno zgodi približno 3,5 milijard iskanj na Googlu,
  • povprečna oseba naredi 3-4 specifičnih iskanj vsak dan,
  • ima izmed vseh iskalnikov Google 92,17% celotnega tržnega deleža,
  • se 60% iskanj na Googlu zgodi preko mobilnega telefona?

Google pa ni le brskalnik, veliko se uporablja tudi za oglaševanje in temu smo tudi posvetili večino časa naše delavnice na bootcampu.

Nikolina Jankovič in Gal Kočar, TEMELJI GOOGLE OGLAŠEVANJA

Kaj je naloga delavcev v digitalnem marketingu?

NALOGA delavcev v digitalnem marketingu je predstaviti informacije na najbolj uporaben način, ki bo relevanten za potrošnika. Nagovor se mora zgoditi v pravem trenutku in vsebovati ustrezno sporočilo.

NAČIN, kako to doseči, pa je s pomočjo različnih Google in drugih online orodij, ki nam pomagajo pri upravljanj s ključnimi sporočili in kreativnimi rešitvami.  

Google nam omogoča kreiranje kampanj, kot so:

  •  search,
  •  video,
  •  display,
  •   shopping in
  •   app.

Poznate razliko med SEO in SEM?

Oglasi, ki se nam pokažejo med iskanjem v Googlu so “search” oglasi in so del področja SEM ali »search engine marketing-a«. SEM je oblika digitalnega trženja, ki se uporablja za povečanje prepoznavnosti spletnih strani v brskalnikih. Zaradi plačljivih oglasov se spletno mesto pozicionira višje, kar pomeni, da je bolj opazno.

Ključni elementi SEM:

  • ključne besede (tisto, kar ljudje iščejo oz. povprašujejo na Googlu)
  • oglasi (vsebina, ki jo ljudje vidijo in v kateri izpostavimo našo ponudbo)
  • spletna stran (na katero oglasi vodijo iskalce in na kateri je predstavljena naša ponudba)

Organsko pozicijo spletnih strani pa lahko dosežemo s pomočjo SEO oziroma »search engine optimization-a«.

  • KAJ? SEO je postopek optimizacije spletne strani, z namenom izboljšanja njene vidljivosti v brskalnikih.
  • ZAKAJ? Uporabniki bolj zaupajo organsko pozicioniranim spletnim stranem, kot pa oglasom.
  • KAKO? Z uporabo ključnih besed oziroma »keywords-ov« na spletni strani (v naslovih, opisih, poimenovanjih slik,…).

Kako se lotiti učinkovite kampanje na Google ads?

 Pogledali smo si tudi »Step-by-step« recept, kako se lotiti kampanje in snovanja oglasa:

1)  Analiziraj ključne besede

2)  Pripravi sezname (bodoče »ad group-e«)

3)  Prioritiziraj sezname glede na marketinški lijak

4)  Nastavi nastavitve na nivoju kampanje

5)  Napiši oglas in oglasne razširitve

6)  Zaštartaj kampanjo

7)  Optimiziranje

Vsem govornikom in ostalim sodelujočim se zahvaljujemo, da so nam predali tako veliko znanja, izkušenj in različnih praks iz sveta marketinga. Hkrati bi se zahvalili vsem, ki so se dogodkov udeležili in pripomogli k odličnemu vzdušju, ki je trajalo vse od prvega pa vse do zadnjega večera.

V kolikor imate kakršno koli vprašanje o zgornjih tematikah smo vam v ŠSDMS vedno na voljo. Kontaktirate nas lahko preko: info@ssdms.si ali preko naših digitalnih kanalov.

Galerija slik:

2020-09-18T18:14:53+02:00 August 28th, 2020|