[TORKOV KREATIVNI NAVDIH] 9,58 sekund skozi oči oglaševalcev

Odtekli ljubljanski maraton. Si ogledali evropsko prvenstvo v košarki. Že komaj čakamo na smučarske skoke!

Vendar … kakšno vlogo igra tu marketing? So to zgolj imena sponzorjev na dvoranskem parketu? Ali pa polepljene čelade? Vsekakor ima oglaševanje tudi v športu velik pomen. Prav zato smo se odločili, da tokrat postrežemo športnim navdušencem.

Predstavili vam bomo nekaj najboljših kampanj oziroma oglasov v zadnjem času, ki so navdušile različne javnosti in prejele vrsto nagrad.

Prvi, verjetno vsem poznan oglas je bil posnet za športna oblačila Under Armour v sklopu olimpijskih iger leta 2016 v Riu. Kreativni direktor oglaševalske agencije Droga5, Tim Gordon, je za svoje delo dejal, da so želeli pokazati nekaj drugačnega – ne le končni nastop Michaela Phelpsa in zmage – želeli so prikazati življenje in predvsem trdo delo plavalca pred olimpijskimi igrami.

Tako so se odločili, da bodo posneli Phelpsov svet: težke treninge in delo ter ves proces, skozi katerega se mora športnik prebiti, da pride do točke uspeha. Oglas v nas vzbudi razumevanje in spoštovanje do športnika ter njegovega truda. 90-sekundno delo doseže svoj namen: ne le, da na nas naredi velik vtis, temveč tudi to, da občudujemo športnikovo fizično in psihično pripravljenost ter vztrajnost in odločnost. Oglasno sporočilo tudi podzavestno povežemo z oglaševano blagovno znamko –  ravno to pa je namen naročnika in oglaševalca.

Naslednja kampanja je prejemnik kanskega leva leta 2016: To honour the man who didn’t play by the book, we turned NBA’s Rules Book into Kobe’s Rules Book. Kampanja, imenovana KOBE´S. RULE´S. BOOK. je s svojim kreativnim pristopom požela velik uspeh.

Po 20-letni NBA karieri se je Kobe upokojil. Da bi nekako okronali in proslavili njegovo zapuščino, so se pri ESPN-u odločili, da mu podarijo unikatno darilo. »NBA´s Rules Book« so popolnoma transformirali v drugačno delo. Knjigo so prebarvali, ilustrirali in celo prešili. Vsaka stran je na drugačen način predstavljala nek trenutek v Kobejevi karieri. Ustvarili so 24 tovrstnih knjig. Od tega 23 za oboževalce NBA-ja, 1 knjigo pa za Kobeja.

Vrnimo se nazaj k olimpijskim igram. Natančneje, paraolimpijskim. Leta 2016 so za paraolimpijske igre posneli oglas, ki ljudi ni pustil ravnodušnih. V tako imenovanem oglasu »Superhumas« je nastopalo kar 140 ljudi.

Channel 4 je pravzaprav podoben oglas posnel že leta 2012 za OI v Londonu, kjer so opazili, da je kampanja dosegla velik uspeh in spremenila marsikateri pogled na svet.

Ljudje so na paraolimpijce začeli gledati drugače, kampanja pa je dobila naziv »Campaign of the Year«. Oglas je že dva tedna po premiernem predvajanju postal druga največkrat deljena zgodba na družbenih omrežjih.

Za zadnjo predstavljeno kampanjo smo si izbrali kraljico športa. Virgin Media je v sklopu olimpijskih iger želel izpostaviti najhitrejšega zemljana, Usaina Bolta. V kampanji imenovani »9.58 seconds«, je na različne načine prikazanih 9,58 sekund. Priča smo lahko različnim zgodbam, ki prikazujejo odseke Boltovega življenja. Kampanja je povzročila 10-odstotno povečanje ogleda spletne strani Virgin Media in s tem dosegla tudi veliko boljšo oceno kot njihove pretekle kampanje.

Avtorica: Lana Natek

2017-11-13T11:27:22+00:00 November 13th, 2017|