[TORKOV KREATIVNI NAVDIH] Gverila marketing »za pokušino«

Začetki marketinga segajo daleč v zgodovino. Leta 4000 pred našim štetjem so Egipčani že oglaševali svoje produkte in storitve na različne načine. Kljub temu pa se to, kar danes definiramo kot tradicionalno oglaševanje, začne veliko kasneje. Na začetku prejšnjega stoletja svet doživi pravi »boom«, ko s pojavom različnih medijev in potrošništva, marketing  začne hitro cveteti in se razvijati v mnoge smeri.

 

Leta 1984 Jay Conrad Levinson predstavi izraz in njegov pomen v svoji knjigi »Guerrilla Marketing«. V knjigi Levinson opiše unikatne in kreativne primere oglaševanja. Cilj gverilskega marketinga so po njegovem neobičajne taktike oglaševanja, ki pa ne potrebujejo veliko finančne podpore. Levinson predlaga, da morajo biti te nove taktike šokantne, unikatne, škandalozne in pametno izvedene.

Majhna podjetja so počasi začela razmišljati v tej smeri in se potrošnikom predstaviti v drugačni, bolj kreativni in originalni luči.

V nadaljevanju si poglejmo nekaj  primerov uspešnega gverila marketinga, ki pustili vtis tako na potrošnikih kot tudi na največjih kritikih.

Ena izmed vodilnih znamk na svetu, Coca-Cola, je leta 2010 ustvarila »Happiness Machine« video. Video je bil posnet na eni izmed ameriških univerz, kjer so s pomočjo skritih kamer ujeli trenutke veselih študentov, ki želijo kupiti plastenko Coca-Cole. Video je hitro obkrožil svet in kmalu dosegel 4,5 milijona ogledov na YouTubu, kasneje pa je prejel tudi nekaj nagrad.

Pri Coca-Coli so se odločili, da bodo tudi v prihodnje posegali po enakem konceptu, ki temelji na ideji sreče (»Happiness«).

Naslednji primer dobrega gverila marketinga so izvedli pri Axe Body Spray-u. Poleg znakov za izhod, ki so bili postavljeni na različnih lokacijah, so dodali nalepko, ki je posledično ustvarjala zgodbo.

Sledeč primer gverila marketinga opozarja in ozavešča o kožnem raku. Na plažo so postavili brisače v obliki krste, s katerimi so ljudi želeli opozoriti na nevarnosti, ki jih prinaša prekomerno izpostavljanje soncu.

Prehodi za pešce so ena izmed najpogosteje uporabljenih struktur s strani gverila marketingašev. V spodnjem primeru Mr. Clean prikazuje belino pralnega praška.

Avtorica: Lana Natek

2017-11-28T17:08:18+00:00 November 28th, 2017|