V ponedeljek, 5. decembra, smo ponovno obudili in organizirali ADNIGHT. Tako smo si na filmskem platnu skupaj ogledali različne sklope oglasov. Hkrati pa smo se preobrazili v oglaševalske strokovnjake in jih pokomentirali ter analizirali. Pozabili nismo niti na preizkušanje našega znanja, saj smo med sklopi testirali svoje znanje s krajšimi kvizi.
ALL TIME BEST OGLASI
Sem so sodili Super Bowl oglasi, ki se pojavljajo med enim najbolj znanim ameriškim športnim dogodkom.
Oglasi, ki smo si jih ogledali:
- Tide Super Bowl Commercial: It’s a Tide Ad
- Doritos Super Bowl Commercial: Doritos Ultrasound
- Hyundai Super Bowl Commercial: First Date
Kot zanimivost smo izvedeli, da so letos za 30 sekundni video odšteli tudi več kot 6 mio USD. In da dobro oglaševanje na tako pomembnem dogodku in s tako široko publiko, znamkam doprinese tudi več kot 20 % boljše rezultate kot v primerih brez oglaševanja.
Prav tako smo si ogledali oglase, z bolj komično vsebino:
Znamke so odlično izkoristile vpliv humorja na naša čustva, s čimer so nam lahko njihove kampanje vtisnejo v spomin. Seveda pa uporaba znanih oseb kakor sta David Harbour in Kevin Hart ter prikazi vsakdanjih aktivnosti dodatno pripomorejo, da si gledalci vzamejo par sekund za ogled videa, ki jim po možnosti dvigne raven serotonina.

“THIS YEARS FAVOURITE + MAKES ME BUY IT”
Leto 2022 so vsekakor zaznamovali številni dogodki, neprecenljivi trenutki, veliki uspehi, pa tudi dosežki na številnih področjih. Lahko rečemo, da je bilo letošnje leto precej burno in zanimivo, kar kaže tudi v svetu oglasov. Oglaševalske agencije so v letu 2022 pokazale neverjetno ustvarjalno moč. Žirija je pri ocenjevanju oglasov upoštevala predvsem priljubljenost, kreativnost in seveda učinkovitost.
Oglasi, ki smo si jih ogledali:
- John Lewis Christmas Advert 2022: The Beginner
- Ryan Reynolds‘ Vasectomy
- Not A Gin Ad
- Samsung: The Spider and the Window
- Pringles: Stuck in :90
- Wanna go to McDonalds?
Ti oglasi so pristopali do ljudi na nekoliko izvirnejši način. Pri prvem oglasu je šlo za željo, da se vsak mlad človek, ki v rejništvu in podobnih okoliščinah počuti cenjenega in videnega ter ima enako priložnost za srečnejši božič in srečnejšo prihodnost. Aviation Gin se je pomočjo Ryan Reynoldsa predstavil kot gin z najvišjo oceno na svetu, za najvišje ocenjeno delovno mesto na svetu – očeta. Naslednji oglas je prikazoval pajka, ki se je zaljubil v Samsung Galaxy S22. Pringlesov TV oglas je navdihnila izkušnja oboževalcev čipsa Pringles, ko so segli po zadnjem hrustljavem čipsu v ikonični pločevinki – pri čemer se jim je “zataknila” roka, kar se tudi povezuje s sporočilom oglasa. Za konec pa smo si ogledali še največjo globalno oglaševalsko akcijo v zgodovini znamke. McDonald’s je ob svetovnem prvenstvu v nogometu začel s svojo največjo oglaševalsko akcijo doslej, saj jo predstavlja v kar 75-ih državah.

“SLOVENIAN EDITION”
Podali smo se tudi na slovensko sceno televizijskega oglaševanja. Na začetku smo čas zavrteli nazaj, v obdobje 70 let, ko so se na stacionarnih televizijah v Sloveniji že začeli predvajati prvi oglasi slovenskih znamk. Na koncu pa smo si pogledali aktualnejše slovenske oglase, ki niso bili posneti tako dolgo nazaj.
Oglasi, ki smo si jih ogledali:
- Cockta in Jupi
- Frutek – kuharji
- Slovenija, moja dežela original 1985
- Yavarovalnica Triglav: Čistilka
- Donat Mg
- Loterija Slovenije: Vsi imamo skrite želje
Vsi oglasi so imeli podoben namen. Potencialnemu kupcu/porabniku približati blagovno znamko, na način povezovanja in asociiranja. Cockta je želela, da bi ob vročem vremenu posegli ravno po njej, saj je sveža. Frutek je uporabil za metodo oglaševanja pesem, ki je hitro zapomnljiva. Oglas Loterije Slovenije nam je želel povedati, da ne glede na to, kako smo sicer zadovoljni s svojim življenjem, imamo vsi svoje skrite želje. Pri oglasu Slovenije pa simbol lipov list predstavlja atribute: prijazno, čisto, domače, naravno, pristno in sodobno.

“CHRISTMAS EDITION”
Božični oglasi ustvarijo čarovnijo, ki še bolj popestri ta čas. Ko pride Božiček na ekran s Coca-Cola Coca-kolinim tovornjakom, je božična sezona uradno odprta. In res, prvi znak, da je božič pred vrati, so vedno bili praznični oglasi. Tako smo se prepustil tej čarovniji, da nas je preplavila z lepimi občutki.
Oglasi, ki smo si jih ogledali:
- Coca-Cola Christmas Commercial 2022
- EDEKA Christmas Commercial #comehome
- Doc Morris Christmas Advert 2020: Take Care of Yourself
- Coke: Polar Bears Northern Lights
- Apple Christmas commercial 2013: Misunderstood
V vseh oglasih, ki smo si jih ogledali je bila izrazita čustvena nota. Oglaševalci so svoje sporočilo komunicirali na bolj čustveni ravni, saj so božični prazniki za večino ljudi bolj čustveno obarvani. Na začetku žalost, zaskrbljenost, negotovost, nostalgičnost; na koncu oglasa pa emocije postanejo bolj pozitivne, zasledimo upanje, toploto, hvaležnost, srečo in ljubezen.

Večer smo zaključili s prijetnim druženjem ob prigrizkih.
Za AdNight je poskrbela ekipa, ki jo sestavljajo Veronika Osolin, Eva Bizjak, Aleksandra Ivanova, Ana Požar, Anina Božiček, Eva Jakša, Kaja Prezelj, Maruša Pajer, Mateja Kuralt in Miša Marguč Jensterle. Posebna zahvala pa gre tudi našemu članu Mateju Mivšku, ki je moderiral celoten dogodek.
Noemi Vinčec, ŠSDMS