Četrtkov večer (17.03.2016) je na Fakulteti za družbene vede minil v znamenju iskanja ravnovesja med mladostjo in modrostjo, saj je tokratni Advertizziv gostil oglaševalsko agencijo Yin + Young.
Obiskala sta nas dva od štirih ustanoviteljev te mlade neodvisne agencije, strateški direktor Marin Bulog in in art direktor Samo Muhič, ki sta nam predstavila njihove začetke, način dela in filozofijo ter najbolj uspešne kampanje. Najprej smo z zanimanjem prisluhnili, kako se je zgodba o uspehu začela, čeprav je bila kljub njihovim bogatim in raznolikim izkušnjam, sprva vse prej kot lahka. Ob začetnem pomanjkanju domačih naročnikov niso obupali, saj so želeli ustvarjati celostne komunikacijske rešitve in integrirane oglaševalske kampanje, ki navdihujejo in spreminjajo svet.
Na slovenskem trgu sta jim večjo prepoznavnost nedvomno prinesli zmagi na drugem in tretjem natečaju Plaktivat, kjer so z delom »Špricaj raje po šoli« in serijo plakatov »Bolečina ni jokicastokica!«, »Stiska ni tožibaba« in »Nemoč ni špeckahla« pometli s konkurenco. Aktivno sodelujejo tudi v Mladininem Proglasu in z vsem tem dokazujejo, da jim družbena odgovornost ni tuja.
Sledila je težko pričakovana predstavitev celostne komunikacijske akcije »Briti ali ne briti«, saj so z njo oživeli starodavno obrt in Ljubljanskega brivca. Izvedeli smo, da je nastala v samo nekaj dneh, saj so bili zelo časovno omejeni. Čeprav so močno verjeli vanjo, so bili skupaj z naročnikom presenečni nad toliko pozitivnimi odzivi, prepoznavnostjo blagovne znamke in dobrimi poslovnimi rezultati, ki so jih hitro dosegli. Marketing magazin je izbral to kampanjo za najboljšo oglaševalsko akcijo leta 2015, agenciji pa je prinesla tudi veliko novih naročnikov in povabil na pitch.
V preteklem letu so sodelovali tudi z Magnificom, za katerega so ustvarili zelo opazno kampanjo Tivoli in s tem po sedmih letih napovedali izid njegovega novega istoimenskega singla in albuma. Bili so postavljeni pred izziv, da ga predstavijo takšnega kot je. Da predstavijo resnico, ki pravi, da je Magnifico romantik, idealist, voajer in eden zadnjih trubadurjev sodobnega časa. Z vpadljivim zunanjim oglaševanjem jim je to uspelo, saj je obisk njegove spletne strani in Youtube kanala vidno rasel, začelo pa se je tudi pospešeno bookiranje koncertov.
Ali ste vedeli, da letna poročila niso nujno samo kopica dolgočasnega teksta in številk? Ekipa Yin + Young je namreč za informacijsko svetovalno in storitveno podjetje New Frontier Group zasnovala čisto posebno letno poročilo, ki ga podjetje še danes z veseljem in ponosom pokaže. Za načrtovanje so porabili ogromno ur brainstormanja in na koncu v realizacijo vključili tudi 3D tisk.
Naša gosta sta povedala še nekaj o »ninjah« oglaševalskega sveta. Verjameta namreč, da prihaja čas za neodvisne, brezkompromisno in nezaslišano talentirane posameznike in ekipe, ki pobirajo nagrade na oglaševalskih festivalih. Za njihov uspeh je zaslužno predvsem to, da vedno in na vsakem koraku razmišljajo inovativno. Prepričana sta tudi, da je potrebno poiskati ultimativno resnico o naši blagovni znamki, imeti res dobro idejo in povedati še boljšo zgodbo, ob vsem tem pa biti s srcem pri stvari.
In kakšen po njunem mnenju recept za uspeh v oglaševanju?
Potreben je širok nabor znanj in izkušenj, velika želja in ogromno časa, ki ga posvetimo temu, dobra argumentacija in sposobnost sprejemanja kritik in nazadnje ravno prava mera samozavesti ter skromnosti.
Besedilo: Nika Frece
Foto: Jan Jamšek
31.681 komentarjev