Loading...

Skok v športni marketing

Pretekli teden je bil ŠSDMS športno obarvan, saj smo izvedli dve zelo zanimivi delavnici, ki sta prepletali svet marketinga in športa. Na prvi delavnici, je bil gost Žiga Jelar, naslednji dan pa nam je svet športnega marketinga predstavil še Tomaž Ambrožič

Gost na ponedeljkovi delavnici, Žiga Jelar, je v zadnji sezoni ob vrhunskih predstavah na letalnicah osvojil tudi mali kristalni globus, kar pomeni, da je v skupnem seštevku v poletih zasedel prvo mesto. Poleg tega je tudi študent na Ekonomski fakulteti v Ljubljani in izjemen glasbenik. 

Žiga nam je povedal, da je za njegov uspeh zelo pomembna samodisciplina in držanje rutine. Treningi, ki so najbolj ključni za zimske uspehe, pa se začnejo že v pomladnih mesecih. Zaupal nam je, da ga je sicer nekoliko strah višine, vendar ta strah izgine, ko je s smučkami na vrhu skakalnice. Skozi pogovor nam je Žiga predstavil, kako poteka osebno sponzorstvo. V okviru pogodbe s smučarsko zvezo ima precej stroga pravila za osebna sponzorstva – na voljo ima samo omejeno kvadraturo na smučeh. Povedal nam je, da si mora osebna sponzorstva iskati sam, kar je precej naporno poleg vseh treningov in ostalih obveznosti. Tu Žiga vidi priložnost za razvoj v Sloveniji, saj bi skakalci kot vrhunski športniki, morali imeti nekoga, ki bi jim pomagal iskati sponzorstva ter pregledovati pogodbe. Skozi pogovor smo izvedeli o Žigu veliko novih stvari, predvsem pa to, da je zelo radoveden in da ga zanima ogromno stvari – vse od marketinga do glasbe. V naslednjem letu lahko mogoče pričakujemo njegov prvi album!

Delavnico v torek je vodil Tomaž Ambrožič, strokovnjak na področju športnega marketinga. Tomaž je direktor SportMediaFocus in konference Sporto. Preko podjetja SportMediaFocus sodeluje s Košarkarsko zvezo Slovenije, Dallas Mavericks, Nogometno ZS, Rokometno ZS, OZS, FIFA Futsal prvenstvom, Ljubljanskim maratonom in ogromno znamkami, kot so npr. Laško, Toyota, Ford, Garmin in še bi lahko naštevali. 

Tomaž, ki je sicer pravnik po izobrazbi, je na začetku pogovora povedal, da ga je marketing začel zanimati že v študentskih letih, sicer pa, da je v svet športnega marketinga zašel bolj po slučaju, ko je leta 1992 začel sodelovati z nogometnim klubom Celje. Pravi, da je šport lahko zelo močna marketinška platforma zaradi svoje razsežnosti. Šport ima takšno moč, saj pritegne ljudi in ustvarja javnost, v dobi digitalizacije so se te številke samo še povečale. Poudaril je, da lahko športni marketing obravnavamo kar kot industrijo, saj se dotika ogromno področji ne le športa – od catering podjetji, ki skrbijo za hrano in pijačo na tekmah do različnih IT podjetji. Omenil je tudi, da je za šport v Sloveniji pomembno najti druge vire financiranja, saj ni možno živeti samo od prodaje vstopnic. Tu je pomembno pravilno trženje produkta, ki po Tomaževem mnenju, ne bi smel biti odvisen od tega kako uspešen je športnik ali športni klub.

Za primer dobre prakse je tu podal klub Liverpool, ki ima zelo zveste navijače kljub temu, da zelo dolgo niso imeli zmag. Sama privlačnost športnikov in športnih klubov za sponzorje pa pravzaprav sloni na temu koliko in kako pripadne navijače imajo, saj to za podjetja predstavlja neko bazo potencialnih kupcev. Navijači so tako pravi kapital športnih klubov in športnikov. Na samem koncu je Tomaž povedal še nekaj več podrobnosti o sami aktivaciji sponzorskih pravic ter povedal, da je pomembno, da je sponzorstvo izvedeno pravilno, saj samo od sebe ne bo pomenilo povečanje prodaje. Kot dober primer je tu podal povezovanje Frutabele z kolesarsko zvezo. Po samem predavanju smo se skozi vprašanja pogovorili še o Luki Dončiću, sodelovanju z Dallasom, beseda pa je nanesla tudi na e-šport.

Zaključimo lahko, da smo se v obeh športno obarvanih delavnicah naučili veliko novega. Športni marketing je velika in globalna industrija v kateri se nahaja ogromno zanimivih priložnosti v tujini ter doma.

Za konec bi se radi zahvalili obema gostoma, Žigi Jelar in Tomažu Ambrožič, da sta z nami skočila v svet športnega marketinga in nam iz dveh različnih zornih kotov predstavila to področje marketinga.

2022-05-05T10:20:14+02:00 4 maja, 2022|